Jag och min kajak.

öringen; sa:
Om jag nu skulle svara här att jag känner igen situationen och att det var jag som körde framför dig, att jag fick motorstopp precis när jag skulle svänga av, att jag inte vet vem du är eller har nån lust att ta dig av daga.... skulle du tro mig då?

Nej,för liksom vid det första försöket så trampade de plattan i botten direkt efter 'incidenten' och försvann som en avlöning.

peter

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
ping; sa:
öringen; sa:
Om jag nu skulle svara här att jag känner igen situationen och att det var jag som körde framför dig, att jag fick motorstopp precis när jag skulle svänga av, att jag inte vet vem du är eller har nån lust att ta dig av daga.... skulle du tro mig då?

Nej,för liksom vid det första försöket så trampade de plattan i botten direkt efter 'incidenten' och försvann som en avlöning.

peter

Jag skämdes över mitt motorstopp och ville bara åka hem fort som f*n....

öringen; sa:
ping; sa:
öringen; sa:

peter

Jag skämdes över mitt motorstopp och ville bara åka hem fort som f*n....

Lägg ner,jag har tänkt över situationen flera gånger,till och med tvivlat på mig själv,med tanke på det som skedde i övrigt omkring mig.Det passar för bra för att bara vara en tillfällighet.I sämsta fall sysslar du med efterhandskonstruktioner...

peter

Lite tilläggs-info...

Även om det bara har indirekt anknytning till uteverksamhet (plånboksfyllare) så är det viktigt för sammanhanget att berätta om 'paddeln'.Det var en synonym för ett nischat 'byggföretag',som det fanns stort potensial för,vet inte om puckot som stal ideen har insett det ens efter att han startade det Aug-01.Det var det som skulle betala mina uteäventyr samt ge ett startkapital för att komma åt större pengar som 'fanns att hämta'.Finns ingen möjlighet att ens gissa hur mycket det handlade om,men det är nära till hands att ta till 'fantasisummor',allt efter en stigande trappa,och bara säkra pengar (Det finns visst),inte ens olagligt.

peter
PS.Alla kan måla en prick på en duk,det svåra är att komma på det.DS

bogart; sa:
Var det ett mordförsök? Låter som en vanlig dag i trafiken.

Hehe...En vanlig dag i trafiken.

Nä,jag har valt att hitills inte berätta om de tillfällen som de avsikligt försökte få mig att krocka utan direkt fara för någons liv,bara en liten touch,för sakens skull bara.Det hände vid ett flertal gånger på väg till eller från jobbet.Jag hade ju en försäkring,hur den negativa aspekten ser ut krävs det inget geni för att räkna ut.

Men se det som så här...Hur jag än upplevde situationen,så är det verkligheten för mig.

Förringat och bra,okej.

peter

Tja...man får väl vara hur invecklad och paranoid person man önskar så länge som man inte stör någon annan med det.
Och som sagt så är det ju ett öppet forum där vem som helst ges möjlighet att överglänsa alla andras intelligens.
Själv tycker jag att det finns för mycket annat kul att upptäcka så nu tänker jag gå ut och springa!
....får väl passa mig så inga tallar försöker ha ihjäl mig....

Mvh/Lennart

ping; sa:
Förringat och bra,okej.

peter

Jag kan ju bara gå på det du skriver och det du skriver om mordförsök 2 har garanterat hänt alla som kört bil ett tag. Snubben framför blinkar för sväng, tvekar och stannar, ångrar sig och kör vidare. De flesta reagerar på sin höjd med en suck, eventuellt förstärkt med något passande kraftuttryck såsom "velpelle" eller dyligt.

Finns det skäl att misstänka fult spel så behöver du nog ta med det i berättelsen, i annat fall så verkar det hela tämligen harmlöst.

bogart; sa:
ping; sa:
Förringat och bra,okej.

peter

Jag kan ju bara gå på det du skriver och det du skriver om mordförsök 2 har garanterat hänt alla som kört bil ett tag. Snubben framför blinkar för sväng, tvekar och stannar, ångrar sig och kör vidare. De flesta reagerar på sin höjd med en suck, eventuellt förstärkt med något passande kraftuttryck såsom "velpelle" eller dyligt.

Finns det skäl att misstänka fult spel så behöver du nog ta med det i berättelsen, i annat fall så verkar det hela tämligen harmlöst.

Visst,det var en solig dag i juni,personen blinkade och bla,bla...
Scenen var att personen började svänga av till höger,från mitt håll var det strax framför (>10m) en skymd vänsterkurva.Mitt i svängen stannar personen och väntar in 'firmabilen',när den har passerat spinner personen iväg.Jag tänkte inte mer på det förrän efteråt,att vaf*n handlade det där om.

peter

Liknande trådar

2
Svar
12
Visningar
4 M

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg