Jag och min kajak.

Jag funderar på hur man räknar ut arbetsinsatsen,kan man debitera filosofi eller är det råa siffror som gäller.OBS.DETTA ÄR RENT HYPOTETISKT.

För att underlätta lite kan man stolpa upp det,som jag ser det böjade allt med att jag satt och funderade VAD jag skulle bygga.Att jag INTE skulle bygga nåt var helt uteslutet,därför sätter jag det momentet som start.Rätt eller fel?

Nästa steg skulle kunna vara (fortfarande i filosoferande stadiet),kan jag bygga en kajak över huvudtaget?För att forsätta med att filosofera så börjar jag med att lokalisera mina tummar,har jag några,sitter dom mitt i handen eller har jag två st motstående?OK,dom bör funka.I det momentet börjar några tjuvar planera ett bryt mot min verkstad,mer om det senare.

Nästa steg är planering,hur ska den se ut.Finns det färdiga byggsatser eller blir jag tvungen att göra dom själv?Det står klart ganska snabbt att nåt passande inte finns,så det blir till att bygga alla delarna efter hand.

Nu börjar det praktiska,att samla in delarna alternativt yxa till dom.Nu kommer tjuvarna in i bilden


Jävla tidsbokningar,forts följer.

peter
 
Akta dig noga för kajakbyggande - otäckt vanebildande knark och näst intill omöjligt att bli frisk från.
Börjar man sen räkna tiden som man lägger ner, och funderar på nån slags hypotetisk timpenning - då har man definitivt börjat i fel ända..

Men kul är det! :)

/ Ulf
 
Redigerat och färdigt (nästan).

Jag funderar på hur man räknar ut arbetstimmar,kan man räkna in filosofi eller är det råa siffror som gäller.

OBS.DETTA SCENARIO ÄR RENT HYPOTETISKT.

För att underlätta lite kan man stolpa upp det,som jag ser det böjade allt med att jag satt och funderade VAD jag skulle bygga.Att jag INTE skulle bygga nåt var helt uteslutet,därför sätter jag det momentet som start.Rätt eller fel?

Nästa steg skulle kunna vara (fortfarande i filosoferande stadiet),kan jag bygga en kajak över huvudtaget?För att forsätta med att filosofera så börjar jag med att lokalisera mina tummar,har jag några,sitter dom mitt i handen eller har jag två st motstående?OK,dom bör funka.I det momentet börjar några tjuvar planera ett bryt mot min verkstad,mer om det senare.

Nästa steg är planering,hur ska den se ut.Finns det färdiga byggsatser eller blir jag tvungen att göra dom själv?Det står klart ganska snabbt att nåt passande inte finns,så det blir till att bygga alla delarna för hand.

Nu börjar det praktiska,att samla in delarna alternativt yxa till dom grovt.Nu kommer tjuvarna in i bilden för första gången,och dom försöker vara sluga.Dom tar paddeln,för dom tror att jag inte kan paddla,och än mindre paddla kajak.Dessutom snor dom en del verktyg,det uppmärksammar jag direkt.Delarna till paddeln hade jag lagt undan för sig och tänker inte på att kolla.

Nästa moment skulle kunna vara själva monteringen,finputsning och tillpassande.Då blir det riktigt lustigt,en jävla publik dyker upp????
Och dom vill lägga sig i!!!
Jag vet hurvarnär jag ska göra,så jag säger åt dom att försvinna.Men som alla åskådare så vet dom bäst,och vissa snor åt sig delar för att få kajaken att dra åt vänster,andra åt höger.Jag vill att den ska gå rakt fram,så jag får hela tiden börja om.

Medans jag bråkar med publiken börjar ett rykte surra,nån är ute och paddlar med en paddel som känns väldigt bekant.Efter lite efterforskning och en koll i verkstan står det klart utom allt tvivel att det är min paddel.Ett sammanhang börjar nu skönjas mellan tjuvarna och publiken.Tjuvarna behövde en distraktion,och påkallade deras uppmärksamhet om mitt förehavande med smädelser som lockrop.

Nu efter en del improvision och uppoffring står det en kajak klar,inte exakt efter ritning,men den flyter.Det enda som saknas är det som för den framåt,paddeln.Det enklaste vore ju att fixa en ny,men både designen och materialet var unikt och finns inte att tillgå längre.

Sååå,frågan är:När började arbetet och när är det avslutat?Kan det avslutas?


peter
 
Paranoia tendency,not.

Kanske bör tilläggas att detta scenario är den censurerade och barnvänliga versionen,och ja,kajaken är en metafor.Vill bara göra detta klart innan publiken/idioterna/de godtrogna får för sig en massa idee´r.Jag vet allt,namn,datum,adresser,nationaliteter,religioner.ALLT.

SJU JÄVLA ÅR.


peter
 
HURRA på bemärkelsedagen.

Tidigare var det mer sporadiskt och utstuderat,prov och sånt som man borde vart utsövd inför som krossades.Men idag för två år sedan började "Operation sömnstörning".
Varför eller om det ens finns nåt skäl vet nog ingen,annat än att man är rätt medgörlig när man befinner sig i gränslandet mellan rem-sömn och vaken.Den psykiska biten är väl hanterbar,vad effekterna blir rent fysiskt på lång sikt vet jag inte,men kroppen mår inte bra.I två års tid har jag blivit väckt varje natt/morgon antingen kl 04.00 eller 06.00 utan något synbart mönster,i värsta inbrottstjuvarstil,ett hög smäll tills man vaknar.Ni har väl sett reklamen där inbrottaren kastar en tegelsten genom fönstret,om ingen stiger upp är det bara att knata in,i mitt fall,vaknade jag inte så smällde det igen.

Grattis på två-årsdagen?


peter
 
öringen; sa:
Du verkar må bättre i andra trådar ;)

Jag mår inte dåligt,jag är bara obotlig optimist.
Men som referens vart min roll en annan,jag skulle misslyckas.Det funkade inte riktigt heller,då blev det nerskrivning och nednötning istället.DET funkar på alla,till slut även på mig.


peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
cake Vad ska jag välja för kniv till min vän? Utrustning allmänt 25
seved1 Idag skärpte jag min EDC Utrustning allmänt 2
Linneaa Vilka stegjärn ska jag hyra Utrustning allmänt 1
Gråbuse Kommer jag förstöra kniven? Fällkniven Idun Utrustning allmänt 6
Putte80 Vad får jag inte glömma Utrustning allmänt 50
vandrafjäll Jag måste varna för lundhags husky 3-pin Utrustning allmänt 16
jffoto Vart hittar jag denna pryl? Silikonskydd till alu mugg? Utrustning allmänt 7
Elvah Kan jag ha Lundhagskängor ändå?! Vilka? Utrustning allmänt 13
jimimaru Kommer jag undan med vandringsskor eller krävs kängor? Utrustning allmänt 35
erito Vad har jag köpt för kniv? Utrustning allmänt 7
Snorkeljohn Var hittar jag extra långa vandringsstavar? Utrustning allmänt 4
AndersSupertramp Var kan jag få tag på dessa googles ?! Utrustning allmänt 11
Johank987 Investeringar för första vandringen. Är jag rätt ute? Utrustning allmänt 20
Mullemek Var hittar jag gummiband (-stroppar) med tbh ? Utrustning allmänt 4
luktafotogen Nu vet jag bättre vad jag behöver- tråden. Utrustning allmänt 19
JerkaV Finns den typ av pannlampa jag söker? Utrustning allmänt 4
mistermuntz Är jag köpgalen? Utrustning allmänt 41
såg Nån mer än jag som blir kär i någon pryl. Utrustning allmänt 25
friluftsrookie Jag blir tokig! - Knivslipning Utrustning allmänt 16
sparken Hur tar jag hand om mina kängor? Utrustning allmänt 11
hannulan Halvsaknad thermarest-stol - hur fixar jag det? Utrustning allmänt 2
LarsElm Vilken pannlampa ska jag köpa? Utrustning allmänt 27
SeekOut Fattar inte hur jag sätter upp tältet Utrustning allmänt 14
monnes Var hittar jag billig Berghaus Vulcan? Utrustning allmänt 10
K-E Lindblad Vad behöver jag, tips emottages Utrustning allmänt 10
MartinR Var kan jag köpa Kathoola KTS Crampons? Utrustning allmänt 5
Matthias87 Ny i gamet - vad behöver jag? :) Utrustning allmänt 4
Talisman Nybörjare - Vad borde jag lägga pengarna på? Utrustning allmänt 36
Stromgren Vad har jag hittat? Utrustning allmänt 17
estetdrägg Var får jag tag i beck/tjär-basserat myggmedel? Utrustning allmänt 6
patrik_neckman Camelbak, vilken ska jag välja Utrustning allmänt 3
AndersSupertramp Sissipuukko M.07 var i Finland kan jag köpa den? Utrustning allmänt 2
niklaz Friluftspryl jag är väldigt nöjd med Utrustning allmänt 65
mariaa Vilka turskidor ska jag ha? Utrustning allmänt 12
Jockemeister Vad ska jag köpa? Utrustning allmänt 3
General86 Vad bör jag ha med mig Utrustning allmänt 6
knallhatt Vad gör jag för fel? Ryggsäck/nyckelben och så lite fötter Utrustning allmänt 19
ETullen Vad tror ni jag kan få för detta? Efterfrågan och pris? Downmat 9 mm. Utrustning allmänt 18
metrosek Hilfe -vad behöver jag, tre-fyra dagar Utrustning allmänt 22
avslut0908 Vilken yxa ska jag köpa? Utrustning allmänt 19
seved1 Ha ha den här hade jag glömnt bort Utrustning allmänt 4
isola92 Vilken GPS ska jag välja? Utrustning allmänt 4
lallen Vilken av följande fyra minikikare skall jag välja? Utrustning allmänt 0
ny inom området Vad ska jag tänka på? Utrustning allmänt 2
prylManne Vilka stavar ska jag välja? Utrustning allmänt 0
lellky Välja lite dyrare GPS, var kan jag hitta information? Utrustning allmänt 4
Nitsson Var i Malmö köper jag armens persedelpåse? Utrustning allmänt 5
Entangler Hur stor ryggsäck behöver jag? Utrustning allmänt 18
simpek pack´n Go vart kan jag få tag på det? Utrustning allmänt 0
Mattias Åhlin Vad behöver jag? Utrustning allmänt 22

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...