Jag har rälnat fel, kan det gå ändå ? :/

Tjenare, det är så att jag har räknat lite fel, eller bara glömt bort en viktig sak, jag har köpt en synmat UL 9 LW för att testa, och jag gillar storleken och att den var riktigt skön att ligga på. Det tält som jag (tror) att jag kommer köpa är Bergans compact light 3 efter massa fundering, problemet nu är bara det att jag och sambon ska iväg och då behöver vi 2 underlag, och dom är 65cm breda(66 i verkligheten) och tältet är 160 vid öppning och 122 längst in.
OM det är en rak linje från fram till bak så kommer jag sakna ca 5-5,5cm totalt dvs ca 2,5cm på varje sida. min största fundering är nu om det verkligen är en rak linie eller om den är bredare och sen går in lite skarpare mot fötterna? på bilderna ser det ut så men måste veta säkert :)
annars så måste jag sälja den :/

tackar för alla som tar sig tid att svara :)

Har egentligen ingen aning men borde det inte funka oavsett? Både tält och liggunderlag är ju mjuka så det är bara att knöla in..

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är ju inga träsängar mellan stenväggar du ska få in ;). Innertältet är 220 cm långt, madrasserna 197 cm. Lägger ni ut dem med huvudänden direkt vid öppningen, hamnar fotänden på ett ställe, som teoretiskt är nästan 126 cm brett. De ynka två cm som "saknas", dvs två per tältsida (eller ännu mindre, eftersom även madrasserna är mjuka och har rundade hörn) klarar badkarsgolvet att vika ut sig på utan men för vare sig tältets funktion eller er sovkomfort :).

JAAAA :D det var precis det jag ville höra ;) var bara lite rädd för att om den spänns ut så nuddar den kanske ytterduken och kondens kommer in till mig :) då vår jag ta och skicka efter en till madrass hittade ett ställe från england där man kan få dom för 99 pund ;)

Det är inget problem, som joanna skriver är tältbotten längre än madrasserna. Ett annat tips är att av vikt och packningsvolym inte köpa större madrasser än ni behöver. Själv är jag 193cm och därför valt en madrass som är 196x63, medan min hustru och dotter som är kortare (170cm) valt en madrass som är mer avpassad för deras längd.

smux: jo jag skulle egentligen vilja ha 9 ul MW men jag hittar den bara på deras egen hemsida men ingen annan stans :p ingen som har råkat se den på någon sida ?

Inga problem som sagt

har själv ett synmat 7MW och har sovit i det i mitt förra tält Hilleberg Soulo det var ju markant bredare än tältet men det va bara och knöla in

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips