Jäckvik-Kvikkjokk

Jag har funderat på att gå mellan Jäckvik och Kvikkjokk. Jag har kart-rekat sträckan och det finns ett antal ställen där leden går över vattendrag. Vilken typ av båttransporter är det mellan Jäckvik och Kvikkjokk? Måste jag ro själv på några ställen?

/CE

Längs Kungsleden finns tre ställen där båt erfodras på sträckan Jäkkvik-Kvikkjokk.
1:Jäkkvik-Saudal
2:Över Riebnes till Vuojnaviken
3:Mallenjarka-Kvikkjokk
Tranport i motorbåt som man beställer i samtliga fallen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej!

Lurer også på å gå Kungsleden fra Hemavan til Kvikkjokk i sommer, men har lite til ingen peiling om de nødvendige båtsskyssene der.
Kan noen her by på aktuell informasjon hvordan båten kan/må bestilles (lengre på forhånd?). Trengs det mobiltelefon?
Ville være glad over aktuelle tipps!

På forhånd takk og hilsen

Philipp

Beställning av båttransport!

CE; sa:
Var beställer man båtresorna och hur lång tid innan måste man boka?

Man kan kontakta personalen i butiken eller så kan man
prata med vandrarhemsföreståndaren. De hjälper er vidare.Bokade på plats.
Då jag gick sträckan förra året så avgick en liten båt
från bryggan nedanför vandrarhemmet. Kostade för mig ensam 200:-. Dyrt men jag var som sagt ensam.
Båtföraren kontaktar Vuonatjviken om när ni vill bli hämtade på andra sidan. Ytterligare 200:-.

Det går brant upp och brant ner med en liten sträcka kalfjäll emellan. Det tog mig lite drygt 3 timmar att gå men jag går dock inte vidare fort. Ca 2 km/h.

Lycka till. Holger

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips