Jackhjälp

Kommer att tillbringa vintern i Ö-rike. Där blir det förmodligen både, bräda, alpint och en del knatande i bergen. Behöver därför både skaljacka och byxa som tål lite tuffare tag. Funderat och prövat både Haglöfs, Klättermusen och Marmont men känner mig något förvirrad och vore tacksam för tips.

svår fråga...

... men personligen gillar jag ju klättermusen. Jag tror valet ska stå mellan marmont och klättermusen om det är de tre du nämnde som är intressanta. Jag tror faktiskt de har högre kvalitet än Haglöfs.

Känns nästan som ett par Fimbul-byxor skulle passa in allafall... kanske ett helt Fimbul-ställ... fast å andra sidan är ju Bifrost rätt okej för skidåkning och sånt...

Marmonts modeller är jag rätt kass på så jag kan tyvärr inte rekomendera något eftersom jag inte testat något därifrån, tyvärr.

Jaja. Nu har du allafall fått höra min åsikt.

// Martin

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips