Jacka för högaktivitet

Några år senare...

...är det fortfarande tunn jacka som rekomenderas för löpning?

Jag har fått en med mesh-foder som jag funderar på om jag ska byta eller inte byta.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
De flesta tillverkare av löparställ håller måttet.
Klassiker som Craft, Dobson, Nike, Salomon
Märken du hittar i vanliga sportaffärer

...är det fortfarande tunn jacka som rekomenderas för löpning?

Jag har fått en med mesh-foder som jag funderar på om jag ska byta eller inte byta.
Ja, tunn jacka är vad som rekomenderas. Om man löper, inte släpar sig fram, så blir både man och jacka svettiga. Meshfoder gör varken till eller från. Löparkläder är fö groteskt prissatta. Jag har fem, sex jackor av olika märken - Nike, New Balance, Kalenji etc. Favoriterna är Kalenji, köpta på Decathlon (fransk jättekedja, ungefär som H&M fast med sportprylar. Kalenji är deras eget märke, kvalitet på löpkläderna som vilket annat märke som helst) för runt 10 Euro st. Den absoluta favoriten för både löpning och cykling är en väst med nätrygg. Den kostade 7,95 Euro. Slutsats, loggan på plagget säger väldigt lite om dess funktion eller hur bra det är.

Hoppas Decathlon etablerar sig i Sverige.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips