Jacka för Grotta & Vandring

Hej!
Är ny här men provar detta som mitt första inlägg.

1. Kan jag söka upp tidigare frågor i samma topic? Om tex skaljackor? Hur?

2. Jag söker en bra jacka för lite exploring, grottforskning men som gärna får fungera på leden också. Tänkte mig Northface Stratosphere XCR.

Kan den passa?

Mvh Patrik

Jag har en mekar-overall när jag kryper i grottor, en skaljacka skulle jag nog riva sönder på en tur. Efter turen, kan jag dock ta av den leriga och blöta overallen, som ofta fått en ny rispa, och sätta på mig en skaljacka. :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
ok, låter ju iofs självklart.
Men då säger vi jacka på expedition och exploring i stället. =)

Alternativ jag hittat är:

Tierra Dimond eller något dyrare Prime.

Om man gämför dessa mot Northface (enl ovan), vilken bör jag välja för lite tuffare terräng och i ur och skur?

Mvh Patrik

Petzl har ju haft overaller i PVC tänkta jus tför grottkrypning och liknande, de kanske kan vara någto?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips