ITABs skalbyxor

Har under många säsonger använt ITABs Discovery byxa som funkat mycket bra förutom när det varit riktigt varmt. Nu är mina byxor utslitna och jag funderar starkt på att köpa ett par till. De är ju mycket prisvärda! Nu har ju ITAB flera andra skalbyxor som ser intressanta ut. Adventure- byxan och Outback- byxan verkar ju vara ok. Skulle vara intressant att höra om någon testat dessa byxor och kan beskriva dess egenskaper!

Tack på förhand!½
Mvh
Paul

Jag har Adventure och tycker de funkar bra. Har inte testat dem i riktigt sommar värme men kan tänka att de är lite varma då, som alla skalkläder. När mina är utslitna kommer jag att köpa samma eller liknande.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har Adventure och tycker de funkar bra. Har inte testat dem i riktigt sommar värme men kan tänka att de är lite varma då, som alla skalkläder. När mina är utslitna kommer jag att köpa samma eller liknande.

Hur är dessa i passform? ITABs kläder kan ju ibland vara något större än normalt. Visst är det ventileringsmöjligheter i Adventurebyxan?

Mvh
Paul

avslutad210712

Gäst
Hur är dessa i passform? ITABs kläder kan ju ibland vara något större än normalt. Visst är det ventileringsmöjligheter i Adventurebyxan?

Mvh
Paul

Ja det finns dragkedjor på lårdelen, dvs det är inte hellånga dragkedjor. Problemet är att det sitter dubbla lager hålat tyg över öppningen så skall man ha en ventilation av något slag så kanske man bör ta fram saxen och ta bort det extra lager som sitter över öppningen och låta det heltäckande lagret som sitter som skydd för membranet vara kvar.

Har både adventure och discoverybyxan och upplever båda modellerna som betydligt varmare (troligen tätare) och svettigare än andra skalbyxor som jag har och då pratar jag både om dyrare och likvärdiga i pris.

Ja det finns dragkedjor på lårdelen, dvs det är inte hellånga dragkedjor. Problemet är att det sitter dubbla lager hålat tyg över öppningen så skall man ha en ventilation av något slag så kanske man bör ta fram saxen och ta bort det extra lager som sitter över öppningen och låta det heltäckande lagret som sitter som skydd för membranet vara kvar.

Har både adventure och discoverybyxan och upplever båda modellerna som betydligt varmare (troligen tätare) och svettigare än andra skalbyxor som jag har och då pratar jag både om dyrare och likvärdiga i pris.

Tack för ditt svar! Om du får välja mellan dessa två, vilket val blir det? Vilka andra skalbyxor rekommenderar du?

Mvh
Paul

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips