ITAB:s jacka Trekking TP-X?

Jag har inte provat den, men den kommer ju att fungera bra som vindjacka, och den klarar nog kortare skurar. Men den lär ju inte hålla regn under någon längre tid.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Tack för ditt svar!
Jag kommer att ha med regnställ men tror mig behöva något lite varmare och kraftigare också med tanke på årstiden.
Den är alltså tänkt som just vind/skaljacka. priset är ju onekligen attraktivt.
Vid häftigare regn så åker regnstället på.

Jesper

jag har en sådan jacka men har inte testat den än, men första intrycket är ok. Känns som en bra skaljacka för hösten. Det jag tyckte var lite konstigt var nätfodret och att ärmarna var fodrade, funderar på att ta fram saxen. Jag ska prova den som den är först, men det blir nog inte förrän i höst. Nu när jag ska iväg kör jag med min T&P Jokk istället. Dom verkar små i storlekarna, jag brukar ha storlek L men fick gå upp till XL. Jag tror inte att du gör bort dej om du köper en.
Pär

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips