Isvidda flex kvalitet ?

ala; sa:
Aluminiumdelen på skridskon håller inte och deformeras kraftigt vid hälen vid åkning. Detta har också gjort att plasten på min löshälsbindning spruckit. Knackar ibland till aluminiumen efter turerna men skridskon går ju ändå inte att tx montera i ett brynställ av den modellen jag har.

cpic43e73e583994d.jpg

Här är bilden jag lovade tidigare! Det är kanske detta som är flexet i Isvidda flex....

/A
 
surpa; sa:
Vad jag vet så säljer Pikmakarn i Stockholm dessa skridskor.

Jag pratade med Pikmakarn (tror jag det var) om dessa skridskor för några veckor sedan. De sa att kvalitén nu var bättre och barnsjukdomarna var i stort sett borta. De granskade varje par de sålde och fick dock skicka tillbaka ett och annat par fortfarande.

/Andreas
 
2 års garanti enligt svensk lag på alla varor

Aluminiumdelen på skridskon håller inte och deformeras kraftigt vid hälen vid åkning.
/A [/QUOTE]

Ser skridskon ut på det fruktansvärda sättet så måste den väl kunna reklameras, har för mig de sa i programet PLUS att alla varor enligt svensk lag har två års garanti.

Mikael
 
Precis så där såg mina ut samt att skenan var krokig efter ett par turer. Jag har reklamerat mina inköpta på Intersport. De tog tillbaka dem utan tjafs. Har ny bytt till ett par Skyllermark. Verkar vara milsvid skillnad på kvalitet.
Magnus
 
Jag kollade på isvidda på swe sport mässan för någon vecka sen, redan demo skridskorna hade en negativ radie. Man får helt klart vad man betalar för.

Det är lite som pikmakarns pikar, de går att slipa själv vilket betyder att du måste göra det efter varje tur för att behålla skärpan. Isvidda är lätt att bryna sålänge den är rak. Lätt brynt= mycket crom= mjukt stål= problem
 
Zkogsmulle; sa:
Jag kollade på isvidda på swe sport mässan för någon vecka sen, redan demo skridskorna hade en negativ radie. Man får helt klart vad man betalar för.

Det är lite som pikmakarns pikar, de går att slipa själv vilket betyder att du måste göra det efter varje tur för att behålla skärpan. Isvidda är lätt att bryna sålänge den är rak. Lätt brynt= mycket crom= mjukt stål= problem

Helt klart kan man säga att det var ett dåligt köp. Men å andra sidan har de varit helt ok att åka på efter omslipningen (har iofs slipat två gånger, en gång pga en misslyckad bryning som ju iofs var en konsekvens av skridskons dåliga kvalité) och när jag köpte dem var jag inte beredd at ge mer för ett par löshälare så för min del har det också varit ett sätt att få fart på åkintresset. Idag skulle jag av fler skäl vara beredd att lägga mer på en skridsko om jag byter.

Det ska bli spännande att höra vad isvidda säger.

/Andreas
 
Reklamationen gick bra!

Jag har nu reklamerat mina PISSVIDDA-skridskor och fick pengarna tillbaka! Trevligt och bra aggerat av butiken. Jag tryckte på att få pengarna tillbaka för att jag behövde nya skridskor till helgen och de hade inte modellen jag ville ha.

Tack vare rea i konkurrentbutiken får jag nu ett par lundhagsskridskor av motsvarande modell för samma pris, tom några tior billigare totalt sett!

Så reklamera också, alla ni andra som har problem. Tack Mikael för reklamationsinspirationen! Jag brukar alltid hävda min rätt i sådana här sammanhang men denna gång höll jag på att ledsna och köpa ett par nya ändå.

/Andreas
 
Isvidda 2007.

Jag inhandlade Isvidda Flex i lördags (2007-11-30) , kom hem o började må piss när jag såg allt som folk skrivit om produkten. Sedan drog jag ut o dränkte mina sorger. Men i dag, söndag (2007-12-01), mår jag lite bättre. Jag är förhoppningsfull.

Anledningen är att informationssökningen jag gett mig in på visar att dem isvidda som är mosade i hälen på följande bild (http://www.utsidan.se/obj/photo/d1/d1cc4f0bcd7446a5039511b792fbae83.jpg) har en mycket större fästes-urfräsning i aluminiumprofilens fotplatta. Urfräsningen försvagar, och på mina (köpta 2007) finns inte denna urfräsning alls.

Dessutom är skenornas kurvor bra, enligt min uppfattning. Det är inte märkbar skillnad mot dem skridskorna jag hade tidigare, vilka min syrra ska få överta.

Dessa 2 anledningar + priset gör att jag vågar prova dessa skridskor denna säsong. Ett tag var jag inne på att lämna tillbaks dem o fixa några 100-lappar dyrare. Men nu ska jag prova, det lär väl sluta med sanningen i bästa fall.

Ha det gött o lycka till med isarnas vidsträkta äventyr!

MvH/ Emil P.

PS! Jag försöker länka in bilden som tidigare har visats i tråden...
d1cc4f0bcd7446a5039511b792fbae83.jpg
¡Sd
 
Norries Emil

Oroa dig inte Emil.
Jag har åkt länge, långt och tungt på mina 2004or. Ibland får man bända lite på dom men hittills har jag inte haft några allvarliga ras.

Mvh

PK
 
Reklamation...

I dag (2008-01-08) har jag reklamerat mitt exemplar (Isvidda Flex). Råkade ut för att ena skridskons skena lossnade från metallprofilen.

Det hann i alla fall bli 1 veckas (vecka 51) förstaklassig, njutningsbar skridskoåkande på högklassig kärnis från Freden och ut i Mälaren vid Strömsholm/Kvicksund. Samt några mellandagsturer på en skogsjö i södra Dalarna.

Jag brukade skridskorna enbart för ren och skär långfärdsskridsko-njutning. Hamnade inte i någon ovanligt påfrestande situation heller. Därför är jag förvånad över den inträffade incidenten.

Hoppas mina nya "långisar" kommer hålla!

MvH/ Emil P.
 
Uppdatering

Eftersom denna tråd är rätt gammal vill jag bara påpeka att det finns en uppdaterad variant av Isvidda Flex i butikerna, tjockare aluminium, mindre urfräsning. Om den närmar sig kvaliteten hos de bättre tillverkarna låter jag vara osagt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.