Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
I ren desperation vänder jag mig nu till er på forumet... Jag bara måste hitta åkbara isar i Stockholmsområdet - något som borde vara möjligt med tanke på senaste veckans kyla...
Är det någon som vet hur det ser ut vid Hellasgården?
Finns det andra ställen där det finns plogade spår?
EDSVIKEN (från 4 mars.)
2005-03-04
De senaste dagarnas stränga kyla har endast delvis förbättrat isläget.
Istjockleken varierar mellan 7 och 15 cm på avspanade partier.
Snötäcket mellan 20 cm och 3 cm. Under snön finns antingen fin kärnvis eller up till 5 cm snöslask. Istillväxten varierar därför mycket från en plats till en annan.
Personalen från Danderydsvallen har iordningsställt en välplogad rundbana på ca 6 km frän Sätra äng runt Jungfruholmen.
Norrviken har 4 km plogad bana (+ preparerade skidspår bredvid). Hellas vete tusan, men man får nog utgå från att de också har sin bana plogad. Edsviken har som sagt en 6 km-bana. Brunnsviken vet icke.
Jag åkte den plogade Edviken-banan igår (3/3). I brist på annat så tycker jag att den var ok. Ganska smal bana så det kan bli trångt om många är ute. Var beredd på skrovlig is.
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...