Isfri iläggningsplats?

Har du hittat någon isfri iläggningsplats i GBG?
Nu har isen legat på sjön här hemma (Nedsjön i Hindås) i över en vecka så nu börjar det suga rejält i paddlingstarmen.

/Mattias

Tjena Mattias!

Antar du pratar om Östra Nedsjön! Varför fryser den så sent? Vet att den var öppen när allt annat hade fryst!
Måste erkänna att jag skaffat mig en Dansprint(paddelmaskin) å inte varit på havet på över en vecka! Men ska ut till helgen lovar då att återkomma med tips om isfri iläggningsplats! Men det brukar räcka med lite mildare väder som det är nu å lite blåst så öppnar det upp sig igen ;)

/Janne

Tjena Mattias!

Antar du pratar om Östra Nedsjön! Varför fryser den så sent? Vet att den var öppen när allt annat hade fryst!
Måste erkänna att jag skaffat mig en Dansprint(paddelmaskin) å inte varit på havet på över en vecka! Men ska ut till helgen lovar då att återkomma med tips om isfri iläggningsplats! Men det brukar räcka med lite mildare väder som det är nu å lite blåst så öppnar det upp sig igen ;)

/Janne

Jo, det är Östra Nedsjön, först i början på förra veckan så la sig isen på helan sjön, medans västra Nedsjön la sig i januari. Jag vet inte riktigt varför östra fryser så sent men jag tror att det måste bero på att den är så djup. Det säjs att den är över hundra meter djup, men det är nog en överdrift, jag har "bara" mätt upp 87 meter. Norra delen som är grundare frös för några veckor sedan.

Jag har sett att du har skaffat en paddelmaskin, den verkar ju både vara snygg o praktisk. Jag är också sugen på en, men jag är rädd att frugan inte skulle släppa in den i vardagsrummet.

/Mattias

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg