Isfri iläggningsplats?

Var ute i helgen å utgick då från GKF (Saltholmen/Göteborg) redan då började det frysa till i hamnen! Antar efter sista nätternas kyla att det är ännu svårare nu,vill helst inte släpa min "fina" kajak på isen eller hacka för mkt is med vingpaddeln! Så nu vill jag mkt gärna få tips om en bra iläggningsplats i Göteborgstrakten som brukar vara isfri ;)

/Janne
 
Där vattnet rör sig mycket

Nu kan jag inget om Göteborg men... I Norrköping går det att hitta öppet vatten hela vintern runt Motala Ström och farleden in till den. Det måste väl finnas motsvarande ställen i Göteborg?
 
Nu kan jag inget om Göteborg men... I Norrköping går det att hitta öppet vatten hela vintern runt Motala Ström och farleden in till den. Det måste väl finnas motsvarande ställen i Göteborg?

Nä kan faktiskt inte komma på nåt bra ställe! GBG´s hamn är lite för stor å trafikerad med mkt is kommande från Göta älv! Eskils kanal vid Önnered är lung å stilla fryser till lätt!
Så jag vill gärna ha tips,måste helt enkelt bara ut å paddla :cool:

/Janne
 
Du, du kan ju börja klaga när du har is runt Dansprinten...

Här uppe har det varit is sedan strax efter förra semestern. Det är OSS det är synd om.
 
Vet inte hur det är nu men för många år sedan hade Fiskebäck stora "propellrar" som de satte på vissa ställen i hamnen för att hålla det isfritt. Frågan är ju bara hur resten av hamnen ser ut, om det går att komma ut alls.
 
Du, du kan ju börja klaga när du har is runt Dansprinten...

Här uppe har det varit is sedan strax efter förra semestern. Det är OSS det är synd om.

Håller med till fullo. Här i Dalarna ligger isen säker, man kommer inte i närheten av något blött, tillochmed älven är stelfrusen och fyra meter snö på torra land! Oj oj oj, vad vi lider.............
 
Tjena Janne

Har du hittat någon isfri iläggningsplats i GBG?
Nu har isen legat på sjön här hemma (Nedsjön i Hindås) i över en vecka så nu börjar det suga rejält i paddlingstarmen.

/Mattias
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.