Det står ”SOS” men din reaktion är som om det stod ”SMS”. Hur många SOS brukar du skicka per år egentligen?En sak är vi väl överens om GARMIN® är urkass på att förklara vad det kostar.
I mitt mail från GARMIN® 2025-06-27 står bla. följande:
"Abonnemangsuppdatering för inReach®-kunder
I september 2024 lanserade vi nya, förenklade inReach-abonnemang1 som inte har någon årsavgift, och med fler meddelanden och väderprognoser på de flesta abonnemangsnivåer.
Din årsdag är 2025-08-01. På det datumet flyttas du från Suspend till det nya abonnemanget inReach Enabled, där enheten förblir aktiv. Det inkluderar obegränsat antal SOS och betala allt eftersom för andra funktioner. Du debiteras ingen årsavgift.
När du flyttats får du tillgång till det nya Suspend-alternativet där du kan pausa tjänsten i upp till 12 månader åt gången utan någon årlig avgift eller månadsavgift.
inReach Enabled har en månadskostnad på 110,00 kr. Kunder som flyttas från Freedom Suspend får de 2 första månaderna med inReach Enabled kostnadsfritt2.
Planen förnyas automatiskt varje månad om inga ändringar görs före förnyelsedatumet. Nästa förnyelsedatum är 2025-07-01."
Om jag pausar planen före förnyelsadatumet för mig utgår ingen månadskostnad. Jag måste ha mitt abonnemang aktivt minst en månad varje år.
Slutsats: jag betalar 110 kr/år för obegränsat antal SOS!!
Inreach-abonnemang, nu kan man tydligen pausa gratis. Nån som testat?
- Trådstartare Moga
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
Hur ska man tänka och vilka är alternativen
- Börjat av avslutmedlemskap0904
- Svar: 7
-
-
Hjälp i sko och kängdjungeln - samt hur håller man fötterna torra?
- Börjat av swmp
- Svar: 36
-
-
-
-
-
-
Förslag på app som visar sträckan man gått och som är batterisnål.
- Börjat av poptos81
- Svar: 13
-
-
-
-
-
-
-
-
söker efter en internet sajt där man kan beställa både vulkan o hammok
- Börjat av såg
- Svar: 3
-
-
-
-
-
-
-
De levde två sommrar, eller var hittar man nya meshskor??
- Börjat av greendanger
- Svar: 1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hur får man egentligen plats med 2 veckors....
- Börjat av fredric_verklig.se
- Svar: 15
-
-
-