Inomhus klättring i Trollhätte/Uddevalla/Vänersborg i

trakten.

Jag är en nybörjare som skulle vilja prova på klättring, jag var i England, Nottingham för några veckor sen och provade på lite, med bruten vänsterarm dock. Men jag fastnade för det och tyckte det var riktig kul, jag ska plocka av mig gipset om en vecka nu så jag tänkte fråg om det finns några innomhusklättrings hallar i Trollhätte, Uddevalla, Vänersborg trakten. Själv bor jag i Trollhättan. Jag har kollat på en nybörjarkurs på Svenska klättrar skolan som jag planerar att ta, men det är en utomhuskurs och jag skulle gärna tjuvstarta lite innan jag tar kursen så om någon vet något ställe i närheten så skulle jag uppskatta för all möjlig information.

Tack så mycket i förhand.

/Bernhard

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Blev lite nyfiken på svenska klättrarskolan? Vad är det för slags kurs, när och var? /Liselott

Klättervägg i THN

Har för mig att det ska finnas en liten klättervägg i Trollhättan som man iaf kan hänga sig lite trött i. Lidköping är inte så långt och de har en vägg där. Finns även en i skara som är riktigt trevlig och fräsch!
Sist och kanske bäst är ju att dyka på tåget, 40min, till GBG och fabben för bra klättring där med, lätt att gå dit från stationen, ännu lättare med bil!

-John (ex THN:are)

Hej, John och tack för svaret, du vet inte lite mer exakt var denna väggen skulle kunna finnas? Jag har hört om nått ut vid brandstationen, men jag vet inte riktigt, för det var ett tag sen, och alla jag paratat med nu har sagt att thn inte har nån vägg.

/Bernhard

Kolla med denna människa

Ang Trollhätte klättring:

mailto: fredrik.pommer-adler@volvo.com

Kan veta jag vet att de har varit angegerade tidigare. Bor inte där längre och vet inte massor längre!

[Ändrat av brascav 2006-04-25 kl 13:56]

Kolla med denna människa

Angående klättring i Lidköping

Håller till i sirius... något
Det finns en Lidköpings Klätterklubb
Martin Johansson kan ni kolla med där!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips