Inlines

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag skulle satsa på ett bekant märke (salomon, K2, rollerblades etc.), men satsa lite mer pengar än du egentligen tänkt dig. Min erfarenhet är att man får mer bekvämlighet och åkglädje med en aning bättre prylar. Om budgeten är begränsad så hade jag häldre köpt fjolårets bättre sko på rea (kolla runt, det finns alltid inlines på rea)än årets nybörjarmodell till fullpris.
/Erik

Köp på rea...

Att köpa årets inlines är bortkastade pengar. Jag köpte i våras ett par nya inlines (Tour 800, 5hjul, tävlingsskridsko) av fjolårets modell och jag fick dessa för 1000 kr och ordinare pris hade varit 3800....ibland lönar sig det att köpa fjolårets

Hockey inlines

Har funderat på street hockey inlies men det är kanske svårv att åka på.=-/

Fundera bara på vad du skall ha dom till. Hockey inlines har oftast inte någon hälbroms. Om du skall åka mycket i trafik/korsande vägar eller där det är backigt skulle jag klart rekomendera hälbroms. Även om det inte är speciellt svårt att lära sig alternativa bromstekniker skall man vara medveten om att bromssträckan blir längre och att det käkar hjul.
/Erik

Gör det någon skildnad mellan sådana inlines som har samma storlek på hjulen eller 2 olika storlekar??

Jag har aldrig provat själv men dom påstår att man får bättre svängningsförmåga med de små hjulen fram. Personalen på en bra sportaffär borde kunna råda dig.
/Erik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips