Impulsköp av mountainbike. Ett fynd eller har jag blivit blåst?

Köpte idag på impuls en beg mountainbike som att döma av ramens utseende (det enda jag kan bedöma) verkar vara i mycket gott skick. Cykeln är en Miyata Valleyrunner Alloy. På bakväxeln står det Shimano Deore LX och på högra "trampveven", som det förmodligen inte heter :)står det Exage 300 LX. Skärmar av plast bak och fram.

Jag betalade 400 kr. Har jag gjort ett fynd, är jag lurad eller ingetdera?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Trodde väl i och för sig inte att jag blivit lurad. 400 för en fungerande, hyfsat modern cykel av ett helt ok märke känns som ett bra köp.

Beror ju på...

...vad du skall ha den till... som pendlarhoj och cykel till affären är det garanterat ett bra köp... men om det är tänkt att den skall funka som en mtb i stökig terräng.. så kan det ju vara så att den inte pallar/passar... men det låter ju som om den skall fixa det... LX är ju prisvärda komponenter...

Iofs så är ju 400:- värt risken...

Thomas

Jag är inte någon cykelexpert för fem öre men fyrahundra spänn för en Miyata i OK skick med anständiga Shimanoväxlar låter stulet tycker jag...

Om du menar bokstavligen stulet så tror jag inte jag behöver oroa mig för det. Säljaren är definitivt att betrakta som ärlig, om nu en journalist kan vara det :)

Om du menar bokstavligen stulet så tror jag inte jag behöver oroa mig för det. Säljaren är definitivt att betrakta som ärlig, om nu en journalist kan vara det :)

Låga priser på cyklar brukar bero på att säljaren är snäll mot köparen eller stygg mot ägaren. Förlåt min misstanke, trodde det var nån Blocketdeal...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips