Hyra utrustning?

Jag vill upp och fjällvandra i sommar och försöker få med mig ett par polare. Ingen av dom har någon utrustning att tala om. Finns det möjlighet att hyra komplett utrustning någonstans. Helst runt GBG där jag bor, eller kan man hyra uppe i norrland någonstans, på någon fjällstation kanske?
 
Grövelsjön

Maua; sa:
Jag vill upp och fjällvandra i sommar och försöker få med mig ett par polare. Ingen av dom har någon utrustning att tala om. Finns det möjlighet att hyra komplett utrustning någonstans. Helst runt GBG där jag bor, eller kan man hyra uppe i norrland någonstans, på någon fjällstation kanske?

Jag jobbar på Grövelsjöns fjällstation, som visserligen ligger i Svealand men kanske kan få vara med ändå. Där finns nära nog allt man kan behöva för en fjällvandring att hyra. Det enda undantaget som jag kommer på just nu är kängor, men vandrarstövlar finns.
 
Storulvån hyr ut

Storulvån hyr ut kompletta utrustningar, vad jag vet. Jag har läst det i reklam, men inte kollat själv, så jag kan inte gå i god för vad som finns. Men som sagt, de verkar ha det som behövs. Om inte annat säljer de ju en del också, och det är säkert billigt där. ;)

Edit: Såhär står på hemsidan (www.storulvan.se): "Hos oss kan du hyra utrustning inför fjällturen. Ni kan hyra stövlar, vandringsstavar, ryggsäckar, barnbärstolar, tält, stormkök m m."


[Ändrat av millimeter 2006-01-09 kl 17:37]
 
Kebnekaise

Kebnekaise fjällstation hyr ut allt man kan behöva. Men...det kosta därefter. Råder dig till att försöka låna ihop prylarna hemma så att ni kan prova den innan vandringen börjar. Chansen finns ju dessutom att uthyraren har slut på just ryggsäckar/sovsäckar/kängor...
 
Re: Kebnekaise

Karolina P; sa:
Kebnekaise fjällstation hyr ut allt man kan behöva. Men...det kosta därefter. Råder dig till att försöka låna ihop prylarna hemma så att ni kan prova den innan vandringen börjar. Chansen finns ju dessutom att uthyraren har slut på just ryggsäckar/sovsäckar/kängor...

Precis! Det är min farhåga, att komma dit och så finns det inga prylar! Låna kan nog bli svårt misstänker jag.
Ingen som vet om man kan hyra saker i GBG? Det hade ju underlättat lite!
 
Re: Re: Kebnekaise

Maua; sa:
Det är min farhåga, att komma dit och så finns det inga prylar!

Kolla om du kan boka i förväg.

Kängor/stövlar är mycket viktigt att dom passar fötterna så fixa gärna det hemma, bra att ha gått lite i dom innan. Kanske till och med köpa.

/Ulf
 
Re: Re: Re: Kebnekaise

Wolf25; sa:
Maua; sa:
Det är min farhåga, att komma dit och så finns det inga prylar!

Kolla om du kan boka i förväg.

Kängor/stövlar är mycket viktigt att dom passar fötterna så fixa gärna det hemma, bra att ha gått lite i dom innan. Kanske till och med köpa.

/Ulf

Jo, det är ju det! Jag har all utrustning. Mina två kamrater bor i tyskland så det hela är lite omständigt. Jag hade tänkt rekomendera dom att investera i var sitt par kängor. Det är nog det bästa. Dom bor dessutom ganska nära Globetrotter i Berlin. Tur att inte jag bor där för då hade jag bränt alla mina pengar!
 
Tält, kök o ryggsäck går att hyra hos Naturkompaniet och STF. STF har nog även sovsäck och kängor i viss mån. Annars finns hygglo som är privatpersoner som hyr ut. Dock kanske ni behöver hyra från flera olika där för att få ihop en komplett utrustning.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
da_flower Hyra utrustning omöjligt eller ??? Fjällvandring 5
gusfallca Hyra stuga nära Muddus Fjällvandring 2
Ralphandersson Var hyra stuga för flera toppturer? Fjällvandring 6
tolij Hyra glaciärutrustning Fjällvandring 3
Klickann Hyra packhäst Fjällvandring 0
Borgas Avskild (primitiv) fjällstuga att hyra i september? Fjällvandring 5
DonBote Hyra tält Fjällvandring 6
erila107 Hyra tält i Linköpings- (Östergötlands-) regionen Fjällvandring 3
chinerunner Hyra tältkåta. Fjällvandring 1
gödelbaum Kan man hyra ryggsäck? Fjällvandring 5
Olan Hyra tält? Fjällvandring 0
tingdahl Var hyra isyxa/stegjärn Fjällvandring 1
jonsa Var kan man hyra tält? Fjällvandring 9
modan Är det möjligt att hyra tält? Fjällvandring 1
silverjuggler Inför familjetur Jotunheimen Fjällvandring 0
fonkymon Nybörjare, tälta på vandring, utrustning? Fjällvandring 27
KohiNoor Frågor om utrustning, sovsäck Fjällvandring 5
tolij Utrustning för Sarektjåhkkås Stortopp Fjällvandring 9
S.Hellman Utrustning med liten budget Fjällvandring 10
c20let2k Enkel utrustning för fjällvandring? Fjällvandring 3
Helosun Vilken nice-to-have utrustning följer med er på tur? Fjällvandring 31
LodurX Utrustning för topturen på Keb? Fjällvandring 6
jonah hex vilken utrustning Abisko-Nikkolaukta ? Fjällvandring 13
Krokmark Nybörjare -att tänka på, utrustning, mm Fjällvandring 14
Lina-Arvid Uppdaterad packlista för fjällvandring Fjällvandring 20
Melhike Utrustning - Ryggsäck Fjällvandring 5
skallagrimson Hjälp med utrustning Fjällvandring 10
EmilJohanssonn Nybörjare behöver hjälp med att komma in i vandringsvärlden! Fjällvandring 47
Christian1 Utrustning Abisko-Nikka (vattenstånd, impregenering m.m.) Fjällvandring 7
tomhylsan Bestiga Sarektjåkkå utan utrustning Fjällvandring 3
robinlu Kebnekaise, utrustning mm. Fjällvandring 9
Cantrell Utrustning Kebnekaise Fjällvandring 9
AzP Tips för skor/kängor och annan utrustning Fjällvandring 13
frsa0500 Utrustning Fjällvandring 2
victor.berglund Kebnekaise i början av april - utrustning, turförslag och erfarenhet? Fjällvandring 5
mathiasggg Hur mycket utrustning? Fjällvandring 14
greendanger Vilken utrustning använder du under sommaren? Fjällvandring 56
Marie77 Utrustning på Keb Fjällvandring 4
Steffe.A Nybörjare som behöver utrustning inför vandring Fjällvandring 23
Maskros444 Utrustning för Jojo-leden? Fjällvandring 24
highlandpark Utrustning när man sover i stugor? Fjällvandring 6
CyberJunkie Köpa utrustning utrikes? Fjällvandring 5
Utrustning för Sarektjåkkå? Fjällvandring 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.