Hyra stuga sommar

Hej

Det finns ju massor med stugor, stugbyar, torp och lägenheter att hyra men jag vet inte var jag ska börja leta. Så ge gärna förslag på länkar och nummer!

Vi har vandrat i jämtalnd kors och tvärs, runt Kolåsen och i somras från Grövelsjön till storulvån med tält. Rogen var häftigt men riktigt stenigt.

Nu är vi sugna på stugvistelse i 3-4 veckor, inte mitt i ett samhälle utan gärna nära naturen, leder, naturreservat (inte behöva gå 8 km grusväg och sen myr för att nå led) fast gärna rimligt avstånd till matbutik. Gärna el och vatten men inte tvunget men inte tv och bredband. ja ni fattar - lagom avskalat.
Vi är intresserade av vandring så klart, fjällöpning och cykling är inte heller fel. Badsjö, vattendrag blir man ju inte ledsen av. Att hålla efter hus, hugga ved, slå med lie är vi inte rädda för men vi är pälsallergiker.

På återhörande

/ Anna

Stugnet.se brukar funka bra, där kan man precisera en del önskemål om de bekvämligheter man vill ha och vara utan. Blocket är inte så tokigt heller.

Lycka till!
Erik.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har aldrig hyrt ut min stuga någon gång men har väll funderat på det ibland. Den ligger bra till. Nära leder till bla Helags, fiske, affär m.m. Värme finns och vatten hämtar man ur egen gårdspump. Stugan saknar dusch och är liten. Hyr inte ut till hundägare eller rökare. Sen vill jag ju ha tillgång till den själv ett par veckor.
Jag har ett par stugor här hemma i Arvidsjaur också. Skicka ett PM om det är intressant så får jag fundera på det.

Kan tipsa om att hyra en "skidstuga", dvs en som ligger i ett skidområde. Tar man en i utkanten så störs man inte mycket av nedfarter och liftsystem. Billigt också då många är glada att bara få det uthyrt. Vi har hyrt i Sälenfjällen och gått på dagsturer. Borde väl funka i typ Åre och Kittelfjäll också... Sen finns ju uppåt Riksgränsen till, ex Katterjåkk (friluftsfrämjandet) men då är det nog veckovis... Privatpersoner som hyr ut sin stuga på vintern kan man ju testa att kontakta nu och fråga om i sommar!

Jag har aldrig hyrt ut min stuga någon gång men har väll funderat på det ibland. Den ligger bra till. Nära leder till bla Helags, fiske, affär m.m. Värme finns och vatten hämtar man ur egen gårdspump. Stugan saknar dusch och är liten. Hyr inte ut till hundägare eller rökare. Sen vill jag ju ha tillgång till den själv ett par veckor.
Jag har ett par stugor här hemma i Arvidsjaur också. Skicka ett PM om det är intressant så får jag fundera på det.
I vilken kommun ligger stugan?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips