Hyra sovsäck

Jag ska upp på en fjälltur till Kebne-området över påsk och har kommit på att jag antagligen behöver en något varmare säck än min Haglöfs +5. Mitt dilemma är att jag drar mig för att köpa en dyr vintersäck, då jag inte tror att jag kommer använda den så pass ofta att det är värt investeringen...
Min fråga är därför, finns det någonstans i antingen Stockholm eller Kiruna man kan hyra hyfsade vintersäckar? Jag har kollat med fjällstationen, men de sa att de bara hade sommarsäckar till hyrs.
Alternativet blir att låna den varmaste säcken jag hittar i bekantskapskretsen och köra dubbla + varma kläder...

Mkt tacksam för svar!

Såg att dom slumpade ut Haglöfs Outback 20 på Stadium (eller var det intersport?)i julas. Tror dom gick för 400:- och har du tur kanske dessa finns kvar i nån butik. Har själv använt den och den bör absolut fungera i Keb under påsken.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för tipset! De hade en -7 som jag kan kombinera med min sommarsäck för att klara alla tänkbara väder. För övrigt tycker jag de har riktigt humana priser för prylhyra.

/ Ludde

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips