Hyra / låna Grönlandskajak

Jag skulle vilja provpaddla en Grönlandskajak en dag eller ännu hellre en helg. Mitt problem är att jag inte hittar någon som hyr ut dessa. det närmsta jag kommit är provpaddling av Tahes på paddelmässan i Stockholm förra året. Kanske att jag får provsitta lite i ett köpeexemplar av Sea Pearl nu till helgen.

Nån som vet var på västkusten man kan hyra nån form av Grönlandskajak? Eller finns det någon som vill hyra / låna ut sin privata? Jag har försökt att komma i kontakt med escape outdoor utanför Göteborg, men inte fått något svar än.

Jag gillade Tahes lilla Grönlandskajak skarpt och skulle vilja prova en Grönlandskajak tillsammans med min sambo för att se hur den går ihop med hans Epic. Det verkar så dumt att behöva köpa en bara för att se om vi gillar att paddla med denna kombination.

/Towe

Om du inte hittar nåt på närmre håll så har Petruskajak i Tranås några Black Pearl att hyra ut.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag skulle vilja provpaddla en Grönlandskajak en dag eller ännu hellre en helg. Mitt problem är att jag inte hittar någon som hyr ut dessa. det närmsta jag kommit är provpaddling av Tahes på paddelmässan i Stockholm förra året. Kanske att jag får provsitta lite i ett köpeexemplar av Sea Pearl nu till helgen.

Nån som vet var på västkusten man kan hyra nån form av Grönlandskajak? Eller finns det någon som vill hyra / låna ut sin privata? Jag har försökt att komma i kontakt med escape outdoor utanför Göteborg, men inte fått något svar än.

Jag gillade Tahes lilla Grönlandskajak skarpt och skulle vilja prova en Grönlandskajak tillsammans med min sambo för att se hur den går ihop med hans Epic. Det verkar så dumt att behöva köpa en bara för att se om vi gillar att paddla med denna kombination.

/Towe

Hittar du inget annat får du gärna komma förbi Varberg och prova min Greenland T (keyhole istället för ocean cockpit och lite högre fördäck tror jag), bara att höra av sig om du har vägarna förbi.

MVH /Erik

Jag tror att Escape har en av Petruskajaks BlackPearl. Om du får kontakt borde du kunna testa där

mestute i eskilstuna har nog också nån enstaka greenland av tahe.

du få dock tänker på att "grönlandskajak" inte är lika med "grönlandskajak" och alla bete sig lite olika.

Hej, kolla med kajakcenter i Grebbestad. Dom har demobåtar som du kan ta en svängom i. När jag var där så provade jag både lilla och stora Greenland. Blev förtjust i den större modellen med nyckelhål och lite mer packvolym, men den är trots allt ganska liten ändå med alla fördelar som kommer med en liten kajak.

mvh Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips