hyra i sverige eller i italien?

Hejsan, nu här i februari ska jag tillsammans med några vänner åka ner till italien och va di fiemme för att åka skidor, Min fråga är den, vart ska jag hyra mina skidor? ska jag hyra här i sverige eller ska jag hyra där nere? och vad för sorts skidor skall jag hyra?? jag vill ha ett par slalomskidor som även går att trixa lite med.

Mvh björn

Svårt att ge några tips på vad för skidor du ska hyra, men just därför kan det vara bra att hyra där...
Då kan du ju byta skidor på uthyrningen om dom du hyr inte är som du vill ha dom!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tycker absolut att du ska hyra dina skidor på plats om du är lite osäker på vad du vill ha för skidor. Sen kan du ju alltid byta dem mot ett annat par ifall dom inte passar så bra. Kör så det ryker!

Hyr på plats. Det är överlägset enklast: du slipper frakta grejerna, du har möjlighet att få "gratis" service direkt på plats om något behöver justeras, repareras eller bytas, och har möjlighet att byta grejerna om du vill prova på olika utrustning. Förmodligen är det inte dyrare än att hyra i Sverige.

Jag bor i Italien och har egna pjäxor men brukar hyra skidor. På de flesta större orter finns ett stort utbud och du kan hyra allt från budget till det senaste dyraste och bästa. Ett tips kan vara att köpa egna pjäxor eftersom det brukar vara lurigt att hitta några som passar perfekt. Dessutom är det ju kanske mindre trevligt med andras gamla tåbira. Du sparar dock inget på det, hyrpriset brukar vara nästan samma för skidor med eller utan pjäxor.

Johannes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips