Hur var öringpremieren i Sverige?

Var själv ute på Tjörn här på västkusten med flugor delvis gjorda på väl valda delar av familjens hund, fick bara en liten rackare som fick gå tebax igen... Ingen av de jag träffade hade fått något.

Hur var det i resten av landet?
 
premiären?

Jo tack, isen är väl sisådär 80 centimeter tjock på havet, men älvarna börjar nog röra på sig snart. Sverige är verkligen avlångt, man blir lite avundsjuk på er som redan fått börja fiska...
 
En långgrund havsstrand i Stockholms södra skärgård, släppte ifrån sig en trekilos blänkare i helgen.
Vad flugan heter, har jag ingen aning om, men en stor nymf verkar det vara.

Som nybliven flugbindare, har jag också sneglat åt hunden. Pälsen på svanstippen verkar lämplig, klipps en gång i kvartalet.

/Björn
 
Helt ok i Stockholm

Premiären i Stockholms skärgård var nog för ett tag sedan. :) Ingarö fick i varje fall för tre veckor sedan släppa ifrån sig en mindre på 1,5 kilo som fastnade på en av mina Mickey Finn-flugor. Samtidigt tog en kompis en på 2,5 på en stor vit fluga.

/Peppe Malmqvist
 
Oringpremiar!

Jag vill verkligen inte peka finger och hytta med naven. Nedanstaende papekande ar mer en fraga och ett konstaterande att det ar snarigt i forbudstidtabellen.

Ar inte premiaren pa de norra delarna av vastkusten den forsta maj? Nu blev jag valdigt osaker, det kanske var forsta april anda! Ar det nasta ar som det ar forsta maj eller ar det nagot som jag dromt upp fullstandigt?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...