Hur snabbt torkar olika skor?

Jag var faktiskt lite sugen på ett par red Wing 899. Såna här

3amy6u9a.jpg


Som jag tycker ser mycket fina ut. Men vågade inte chansa pga art jag inte kan prova dom. Tror dom bara har ett lager.

Skickat från mobilen

Finns rätt många återförsäljare av red wing bara här i gbg. Det är väl bara att be närmaste åf ta in den modellen du vill testa?
 
Jag var sugen på Red wings förut men har läst att de haft väldiga kvalitetsproblem på senaste tiden. Öljetter som skär av skosnören, öljetter som lossnar, lim som släpper sömmar som ruttnar.

Tydligen har de från att ha varit usa-tillverkade och toppkvalitet gått till att köra kina-produktion. Det kanske blir bra i längden med de verkar ha inlörningsproblem. Undvik Red wing för tillfället tror jag.
 
Vissa modeller av Red Wing tillverkas fortfarande i USA.

Man kan se per modell var de tillverkas på Red Wings hemsida

899 Men's 8-inch Boot

Red Wing Shoes understands the importance of proper fit, which is why this style is made to order in one of our USA factories. Due to the custom nature of this style, please allow 7-14 days for delivery from the date of order.

Leather: Oro-iginal Leather
Construction: Goodyear Leather Welt More Information
Last: 8 More Information
Outsole: Vibram® Lug TC-4 Plus More Information
Country Of Origin: Made in USA More Information
Care Products: Boot Oil,Leather Protector
Shank: Steel
Non-marking: Yes
Defined Heel: Yes-90 Degrees
MSRP: 239.99 More Information

Sizes: B 9-12,13,14,D 7-12,13,14,15,EE8-12,13

Men jag har full förståelse för att man får dålig kvalitet när man lägger ut. Jag jobbar i IT-branschen och jag har sett problem med leveranser från Indien, Ostrava.
 
Intressant. Ser dock att den modellen lyser med sin frånvaro på svenska butikers sidor. Får ringa runt lite.
Alla liknande modeller som jag sett ser billigare ut i tillverkningen (iron rangers, beckman boot) då t.ex. kantsömmen inte går runt hela sulan osv. Frågan blir ju om det ens är frågan om en riktig söm.

Ska man har den typen av fuskkonstruktion kan man ju hitta billigare märken menar jag.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.