avslutatmedlemskap1004
Avstängd
För att vara stabstältsnisse har du ändå lyckats få in det väsentliga innanför pannbenet Martin. Bra jobbat! 
Jag har bara lätta saker. Så då måste allt bli nertill i säcken ;-)ping; sa:F@n,har jag gjort fel hela mitt liv?
Lätta saker nedtill,tyngre upptill
peter
maka; sa:Jag tycker att om man har 80-liters rygga eller större kan man ta ur sakerna ur sin rygga lägga det i en plastpåse och krypa ner och sova i den.
Så du får plats med kök och extrakläder och sånt i dina sidofack? Då är de betydligt större än de jag brukar komma i kontakt med. Har du ramryggsäck?pal2; sa:hanspers; sa:Och du stannar aldrig och behöver något som finns inuti säcken mellan lägerplatserna?ping; sa:F@n,har jag gjort fel hela mitt liv?
Lätta saker nedtill,tyngre upptill och prylarna man behöver under dagen i sido-fickorna.
Klart tältet ska va upptill,det är det sista man packar ner och det första som ska upp på läger-platsen.
peter
...du måste ha bra stora sidofickor
Nix! Inte jag heller! När jag stängt ryggan på morgonen öppnas den inte förrän på kvällen. Inte ens om jag skulle ha lust att slå upp tältet mitt på dagen om jag t.ex. inte har lust att käka lunch i spöregn.
Mvh
Peter P.
hanspers; sa:Så du får plats med kök och extrakläder och sånt i dina sidofack? Då är de betydligt större än de jag brukar komma i kontakt med. Har du ramryggsäck?pal2; sa:hanspers; sa:Och du stannar aldrig och behöver något som finns inuti säcken mellan lägerplatserna?ping; sa:F@n,har jag gjort fel hela mitt liv?
Lätta saker nedtill,tyngre upptill och prylarna man behöver under dagen i sido-fickorna.
Klart tältet ska va upptill,det är det sista man packar ner och det första som ska upp på läger-platsen.
peter
...du måste ha bra stora sidofickor
Nix! Inte jag heller! När jag stängt ryggan på
morgonen öppnas den inte förrän på kvällen. Inte ens om jag skulle ha lust att slå upp tältet mitt på dagen om jag t.ex. inte har lust att käka lunch i spöregn.
Mvh
Peter P.
...fast själv har jag inga sidofack![]()
Vad har du för kök då?ping; sa:Med risk för att det blir lite scischzofrent det här.
Jag får plats med det som jag anser behövs: Regnställ,Termos alt. kök och lunchpåse (jag är en sån där äckligt duktig person som har nästan alla måltider i separata påsar).Har en softpack + såna där sidofickor som kan köpas lite varstans,svarta med kardborre stägning.
peter
[Ändrat av ping 2005-06-29 kl 15:34]
hanspers; sa:Vad har du för kök då?ping; sa:Med risk för att det blir lite scischzofrent det här.
Jag får plats med det som jag anser behövs: Regnställ,Termos alt. kök och lunchpåse (jag är en sån där äckligt duktig person som har nästan alla måltider i separata påsar).Har en softpack + såna där sidofickor som kan köpas lite varstans,svarta med kardborre stägning.
peter
[Ändrat av ping 2005-06-29 kl 15:34]
Jag tror inte att jag skulle få plats. Man kansek skulle köpa sig ett par sidofickor och testa