Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har upplevt det som ett problem ibland att hitta butiker och platser att tanka vatten så jag undrar hur mycket mat ni har med er som reserv, för hur många dagar?
Hallå där!
Jag kommer att ha mat för fyra dagar i min packning, detta är mat så som Frukost och middag.
Men som reserv har jag med mig tre frystorkade middagar och fem soppor.
Vatten beror ju på var man är och jag vet ju inte var du ska cykla någonstans men vid osäkerhet så gäller det att bunkra upp ta med en vatten säck eller en två till fem liters "camelback" så tror jag inte du ska få problem.
Men det finns goa gubbar här som har gjort ökencykling kolla in deras hemsidor eller inlägg dom om någon vet.
Eleuthera
Beroende på vart man cyklar så får man ju planera proviantdelen och vattenåtgången.Generellt brukar jag ha proviant/vatten för tre dagar - oberoende vart jag är på väg.I Rumänien och på Balkan var det aldrig några problem att få tag i mat även om det ibland var långt mellan butikerna.Folken där bjöd ofta hem en till deras hem och där fick man mat och erbjöds logi.Dock märkte man en rätt stor skillnad på tex norra Rumänien och södra delen;invid städer och turistställen avtog denna generösa attityd märkbart.Men i nödfall - och om man cyklar på sommaren/hösten så finns alltid tillgång till olika slags fruktträd längst de mindre trafikerade vägarna åtminstone är det så i denna del av Europa.
Jag har upplevt det som ett problem ibland att hitta butiker och platser att tanka vatten så jag undrar hur mycket mat ni har med er som reserv, för hur många dagar?
Jag försöker ha så lite mat och vatten som möjligt. Hur mycket det innebär beror på hur långt det är till nästa ställe där jag tror det finns mat eller vatten. Jag har cyklar helt utan mat och har även planerat mat för 6 veckor. Det beror på var man ska cykla. Vatten går inte att planera för så många dagar pga vikten. När jag cyklade i norra Niger hade jag med mig 35 liter vatten och där borde gränsen gå hur mycket man kan ta med sig. Vatten brukar aldrig vara några problem utan det finns på de flesta ställen.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer