Hur mycket bränsle?

Detta har säkert redan avhandlats i ngn annan tråd men ställer ändå frågan.

Hur mycket bränsle, T-röd, går det åt för en tur med matlagning på 6 dagar? Jag kör med Trianga.

Tacksam för hjälp! /Thomas

En gammal tumregel jag lärt mig en gång i tiden är att man skal ha en liter per person och vecka.

men sen är ju frågan hur mycket kaffe man kokar på en dag, om man bara kör snabbmakaroner till middag eller mera långkok och om man tex bakar på kvällarna.

Så en vecka kan vara för mycket men också för litet.

mvh Christian

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ah, men ska man tvätta kläderna rekommenderar jag nog en ZIP-stove, då har man inga problem med bränslemängden om man nu inte ska till väldigt steniga, sandiga eller blöta trakter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips