Mörkt läge för skärmen, flygplansläge, batterisparläge (inkl. reducerad ljusstyrka på skärmen), inga bakgrundsappar, telefonen kroppsvarm i bröst-innerficka. Släcker skärmen direkt men stänger inte mobilen helt; den drar mer ström för att gå ingång/stänga ner varje gång jag vill fota, än i konstant "stand by"-läge.
Jag använder i princip endast kameran under turen, fotar måttligt (0-20 bilder/dag). Lyssnar ej på musik, läser ej på skärmen etc. Har dock GPS:en påslagen som oftast (när jag inte har med Inreach Mini).
Med den användningen räcker min Sony Xperia med 4.400 mAh batteri, måttlig ljusstyrka, och "bara" 60 Hz frekvens på 21:9 1080 pixel-skärmen (medvetna val just pga prioriterad batteritid) i 10 - 14 dagar, beroende på hur mycket jag fotar. Och då har jag som sagt ändå GPS:en på rätt ofta.
Men jag hör ju folk som tycker de behöver ladda var och varannan dag. Så allt beror på hur just din användning och din mobilmodell ser ut. Fullskaleexperiment som redan föreslagits i tråden är nog enda sättet.
PS jag sörjer också de utbytbara mobilbatterierna.