Hur gör ni med alla väskor vid kortare stopp?

fyra väskor + styrväska bär du lätt in med dig... åtminstone ortliebs väskor blir i princip lättare att bära när man bär ett par i vardera hand (baksidorna mot varandra), etersom 'handtaget' inte centrerat på väskan. Bär man i par så centreras handtaget, och det blir lättare att bära. Lås verkar väldigt jobbigt...

sen vill man väl ändå ha ett fik med fönster...? :)

Ifall du har ortliebväskor så finns det lås tilld essa: http://www.thetouringstore.com/ORTLIEB/Ort Accessories/ORT ACCESSORIES PAGE.htm

Som ett alternativ till att fixa egna då =).

Mvh Daniel

och det var ju ortlieb jag ville köpa, men på affären sa de att det inte fanns några lås. jag förstår nu att jag borde ha ansträngt mig lite till och sökt på webben, men nu gjorde du det åt mig istället. tusen tack!

då blir det fem väskor över usa :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Själv brukar jag lämna cykeln men annars kanske nån form av larm fungera. Man är ju sällan långt från cykeln och de flesta avbryter nog sina stöldförsök när det börjar tjuta.

Experimentera lite med dessa så kommer du säkert på en bra lösning.

105 dB är väldigt hög. och denna lösning behöver inte bli så komplicerad eller dyr.
När magneten flyttas från dosan går larmet.

Rimn,

Innehållet är ju oftast bara lite kläder. Det kan väl inte vara så stöldbegärligt?

Men annars kan du ju lägga över packningen i en påse och bära med dig den när du lämnar cykeln.

;) skojar lite med dig bara

Dar jag cyklar nu (Indonesien) ar det sallan nagot problem. Endera parkerar man sa att man ser cykeln, eller sa finns det nagon som vaktar (motorcykelparkering som kostar mellan 0 och 75 ore, vaktare, eller liknande). Stolder ar extremt ovanliga utanfor Jakarta och turistgetton pa Bali. Jag brukar inte ens ta med kameran (beroende pa situation), men det kan man ju gora enkelt om man har vardefulla saker i en styrvaska eller liknande (jag har bara fyra panniers).

Jag har Ortliebs väskor men har alltid lämna väskorna på cykeln utom fotoväskan med värdesaker och jag har aldrig blivit av med något.

Om man provat som jag att bära alla väskorna på ett tåg så inser man att de är inte så lätt att bära dem långt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips