Hur gick det sist fisketur?

Fångade en fin havsöring i söndags med jag väntade på färjan igår.
Körde på metoden Lausvik nämnt någon gång. Fladen Warbird Travel 2-12 och kastpilk.

Idag blev det lite annan utdelning. Två gärs och en abborre och gärsen var större än abborren.

Inte helt fel att få drilla havsöring i kortbyxor och T-tröja...
 
Er en tur i Haugesund. Då passade jag på att åka med en kompis som bor här,på en fisketur med båt.

Makrillen har kommit! 4st fick jag,3st sei och 4st bleker.
Maneter är det också kommit. Den fick jag känna på händerna!!!
 
Inte helt fel att få drilla havsöring i kortbyxor och T-tröja...

Ja det var riktigt fint. :)

Nästan lika bra idag. Rätt bra väder och näbbgäddor som var väldigt aktiva. Så det var små stötar mest hela tiden och fisk som hoppade.
Var en som fastnade och höll kvar hela vägen upp också.
En riktigt stor en som följde efter också.
 

Bilagor

  • B6ECD0FA-E946-4313-A4D4-9773FE78EC79.jpg
    B6ECD0FA-E946-4313-A4D4-9773FE78EC79.jpg
    126.4 KB · Visningar: 198
Er en tur i Haugesund. Då passade jag på att åka med en kompis som bor här,på en fisketur med båt.

Makrillen har kommit! 4st fick jag,3st sei och 4st bleker.
Maneter är det också kommit. Den fick jag känna på händerna!!!

Hmmm... Man får väl snart göra en tur till västkusten så att det blir något makrillfiske i år. Och veckotävlingen glömde du att anmäla dig till? 41 poäng annars... Att fånga brännmaneter med händerna är sport men inte särskilt smart.
 
OT: Jag blir alltid så ledsen när rubriken på denna tråd kommer upp. En petitess visserligen men det låter som att någon har dött (förutom eventuellt fisken). Kan ni ändra den till "senaste fisketur"?

hälsningar, språknörden!
 
OT: Jag blir alltid så ledsen när rubriken på denna tråd kommer upp. En petitess visserligen men det låter som att någon har dött (förutom eventuellt fisken). Kan ni ändra den till "senaste fisketur"?

hälsningar, språknörden!

Man ska njuta som om varje tur vore den sista. Någon gång blir den det.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.