Hur gick det sist fisketur?

Det gäller att ligga i om man ska få något på kroken och inte vara väderkänslig! ;) :)

Troll har isolerat sig uppe på Finnmarksvidda mellan rödingsjöarna och hytterna. ;) :)
 
Du är bra på fiske och har ett väldigt bra fiskevatten du Troll 3! :)
I min sjö där det ska finnas Röding så har jag inte ens fått en enda! Bara öring.
Brukar du röka fisken eller tillagar du på något annat vis?

Det är faktisk så bra fiske här uppe, i dom sjöarna som jag fiskar är det bara öring och röding och det är fisk i alla sjöar. Som boende i Finnmark fiskar jag i alla sjöar utan fiskekort så inget krångel med å ha koll på vilken sjö man är vid.
Rödingen är lite mer försiktig den suger in maggoten så en knappt känner det i pimpelspöet medans öringen hugger som det vore kilos fisk varje gång.
Började att röka fisken i en ABU röken för ett år sen annars är det steka som gäller.
 
Det är faktisk så bra fiske här uppe, i dom sjöarna som jag fiskar är det bara öring och röding och det är fisk i alla sjöar. Som boende i Finnmark fiskar jag i alla sjöar utan fiskekort så inget krångel med å ha koll på vilken sjö man är vid.
Rödingen är lite mer försiktig den suger in maggoten så en knappt känner det i pimpelspöet medans öringen hugger som det vore kilos fisk varje gång.
Började att röka fisken i en ABU röken för ett år sen annars är det steka som gäller.

Det är sällan man hör att några svenskar har samma lyckade fiske uppe i dom svenska fjällsjöarna efter röding och öring. Jag jagar ihop med en kille från Gällivare som ursprungligen är från Kalix. Han brukar vara upp till fjällen på vintern och pimpla men han får sällan den kvantiteten fisk som du visar upp på dina foton.
 
Det är sällan man hör att några svenskar har samma lyckade fiske uppe i dom svenska fjällsjöarna efter röding och öring. Jag jagar ihop med en kille från Gällivare som ursprungligen är från Kalix. Han brukar vara upp till fjällen på vintern och pimpla men han får sällan den kvantiteten fisk som du visar upp på dina foton.

Tror jag har fått tag i jävligt bra maggot, så har jag bara tur.
 
Nu har leken dragit igång och det var sista turen innan gäddan äter mört i vassen. Mitten på maj beroende på väder. Till en början en påtaglig nordanvind som sen mojnade på eftermiddagen. Båten fick totalt 37 gäddor och sju åtta finare individer.
 

Bilagor

  • IMG_9156 2.jpg
    IMG_9156 2.jpg
    69.6 KB · Visningar: 211
I dag stämde allt, strålande sol och bra fångst.
 

Bilagor

  • 20200501_144743[1].jpg
    20200501_144743[1].jpg
    39.5 KB · Visningar: 190
  • 20200501_163815[1].jpg
    20200501_163815[1].jpg
    47.3 KB · Visningar: 190
Inte samma bett som i går men roligt ändå, 8 hg öring.
 

Bilagor

  • 20200502_143839[1].jpg
    20200502_143839[1].jpg
    42.6 KB · Visningar: 169
  • 20200502_155158[1].jpg
    20200502_155158[1].jpg
    53.1 KB · Visningar: 172

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.