Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Få se om jag hänger med i dina tankegångar nu. Om man inte vill utrota vargen så måste man vara vegetarian för att inte framstå som en hycklare för att vissa djur slaktas på ett sett som du inte anser är okej?
Istället ska vi alltså äta viltkött (som du händelsevis då skulle kunna sälja dyrt till oss, snäll som du är)? Min fråga då blir hur bedövar du älgen innan du skjuter den?

Glöm inte att en hel del skott mot älg inte dödar alls på en gång, utan bara skadar. Jag har själv hittat både älg som självdött efter slarvigt skott och levande rådjur med ett ben söndertrasat av hagel.

En överraskande stor andel av alla slags vilt i skogarna går omkring med kulor och hagel i kroppen som minne efter möte med ivrig och dålig skytt.
 
Tur att en del går till ytterligheter så vi andra får större miljöutrymme.
Är alla vegetarianer här på forumet? Eller blev ni det just nu?
Kanske för känslig fråga det här..?

som bilden visar.....
 

Bilagor

  • Trollen.jpg
    Trollen.jpg
    7.9 KB · Visningar: 353
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Det roliga är att vissa i tråden verkar ha lika förlegad "storstadssyn" på både jägare och naturen som endel jägare har på vargen.

Mina åsikter:

Låt vargen finnas i Sverige - Jag tycker självklart vargen hör hemma i Sverige. Den är inte utrotningshotad som art, det var inte heller bävern men när den blev utrotad från sverige så planterade man in den igen.

Låt folk skydda sig, sina djur och sin egendom - Hade jag en gård med djur där vargen kom och angrep så hade jag så klart gjort allt för att få bort vargen. Gör man inte det borde man inte ha en gård, folk som tycker annorlunda borde inte heller få ha djur.

Skjut "problemdjur" - djur som börjar vistas i och i närheten av städer ska bort. Det är säkerheten som ska sättas först.

Mvh // johannes

Ps. Och detta eviga argument om att kött bidrar till någon slags miljöpåverkan. Kolla vart träet i dina möbler kommer ifrån istället och hur skogsbruket bedrivs, inte bara i utlandet utan också i Sverige för det är faktiskt så man skäms.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det roliga är att vissa i tråden verkar ha lika förlegad "storstadssyn" på både jägare och naturen som endel jägare har på vargen.
Mina åsikter:
Låt vargen finnas i Sverige - Jag tycker självklart vargen hör hemma i Sverige. Den är inte utrotningshotad som art, det var inte heller bävern men när den blev utrotad från sverige så planterade man in den igen.
Låt folk skydda sig, sina djur och sin egendom - Hade jag en gård med djur där vargen kom och angrep så hade jag så klart gjort allt för att få bort vargen. Gör man inte det borde man inte ha en gård, folk som tycker annorlunda borde inte heller få ha djur.
Skjut "problemdjur" - djur som börjar vistas i och i närheten av städer ska bort. Det är säkerheten som ska sättas först.
Mvh // johannes
Ps. Och detta eviga argument om att kött bidrar till någon slags miljöpåverkan. Kolla vart träet i dina möbler kommer ifrån istället och hur skogsbruket bedrivs, inte bara i utlandet utan också i Sverige för det är faktiskt så man skäms.

Ett nyktert och balanserat inlägg. Ligger ljusår ifrån naturskyddsföreningens arrangerade
begravningscermonier för fårdräparen i Kalmar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.