Hund skor

Hej

Inför den stundade fjällvandringen så åkte jag till den lokala djuraffären för att införskaffa hundskor, kan ju inte finns så många olika varianter kan de ju inte finnas tänkte jag...
Men detta var ju mer svår oreineterat än en tät fjällbjörkskog.
Vad har ni för erfarenheter?
Använder ni samma skor som kvälls skor i tält?
Har ni skärskilda skor som klorna får gå ut igenom när ni vandrar?
tips och ideer mottages tacksamt!

Jag har en väldigt enkel modell med kardborre att ta till vid skada. I tält och under vandring är han annars barfota hela tiden. Med översyn och lite fotvård har jag aldrig sett behov för skor under aktivitet.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vi har också bara kört vid skada eller vintertid då vi åker skidor (drag). Brukar ta med två Muttluks ifall skadan är framme. Inte gratis men finns på Djurmagazinets butiker. De håller ganska bra, förutom kardborren som man kan få byta till sist.

just_muttluks_boots_blue.jpg

Kolla på draghundsbutiker, tex nordic husky farm, camas (wildtribes) osv. Kör "barfota" men har egensydda liknande de på draghundsbutiker med mig utifall att nåt händer.

Har använt kassa från djurbutik och ruffwears. Ruffwear är mycket mycket bättre. Problemet är att min hund har långsmala tassar så inget har vart optimalt. Men discomovesen min hund gör när han får på skorna är obetalbara!

Har funderat oxå skor till min husky vid skada... men tanken har slagit mig hur bra är det att använda dom sommartid med tanke på att hundar svettas från tassarna?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips