Houdini Motion Pants för dom svenska fjällen?

Har kikat lite på "Houdini Motion Pants" för att ha som vandringsbyxa både på fjället och låglandet.

Är det någon här som använder dom för det ändamålet? , berätta gärna hur du upplever dom då.
Passformen? , Luftiga och torkar snabbt? , Stryktåliga? , Smidiga?

Eller är jag helt enkelt ute och cyklar om jag har tänkt mig haft dom byxorna som en vandringsbyxa?:cool:

stort tack på förhand! :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Motion Pants

Jo jag har ett par.

Funkar absolut bra som vandringsbyxa,
Rak passform som jag gillar.
Torkar hyfsat snabbt
Vindskyddade.
Ganska hög midja funkar med bärbälte.

Vad jag inte gillar
Dåligt bälte, sitter i sytt i byxan, går upp.
Hällorna för bältet är inge bra placerade, jag måste dra åt bältet och då är hällan i vägen. jag har placerat bältet utanför hällan.

Lite slarvigt sydda enligt mig.
Lösa sytrådsändar här o var.
Som fjällbyxa skulle byxorna må bra av fler fickor för karta, godis etc.

Men på det hela en bra och skön byxa som funkar bra överallt.

/ Fredrik

Tack ska du ha för din åsikt Fredrik :)

Har vart och provat ett par nu och dom satt verkligen helt perfekt. Kändes ruskigt bra. Och det där med bältet kommer inte vara ett problem för mig. Så det får bli ett par sådana så fort ekonomin tillåter :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips