Höjden på Hilleberg Akto

Jag är 193 och även om det förstås blir lite sarkofagkänsla i Akto så tycker jag det funkar.

Visst, några dagar i sträck med dagsregn vore inte kul...

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hilleberg Unna är väl fortfarande ett bra val? Eller har tiden runnit ifrån det? Tänkte köpa det för ca. 10 år sedan men tyckte det var för dyrt då.

Jag är bara 172 lång så Akto räcker mer än väl till i höjd.
En bekant hade ett Unna när vi gjorde en vandring tillsammans, och då såg jag en nackdel med det tältet : När man öppnar yttertältet så regnar det rätt in på golvet i innertältet eftersom det inte har någon absid som skyddar ingången.

/Hans

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips