Högt eller lågt skaft

walk_alone; sa:
Nu har jag använt alla sorters byxor. Manchesterjeans, bommullsbyxor, GTX, läder - har även gått i vita långkalsoner i ull - och JAG tycker inte, upplever inte att läderbyxor är varmare, äckligare eller mer opraktiska än andra byxor.

Om du inte anser att det är varmare med läderbyxor än ett par bomulsbrallor när det är 25 grader varmt och sol så måste det antingen vara något unikt med din värmereglering eller så måste du ha knäppt någon utomjording som du snott skinnet från.

crazy; sa:
Om du inte anser att det är varmare med läderbyxor än ett par bomulsbrallor när det är 25 grader varmt och sol så måste det antingen vara något unikt med din värmereglering eller så måste du ha knäppt någon utomjording som du snott skinnet från.
Det är något unikt med min värmeldning. // RJ

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack för alla åsikter och erfarenheter!

Skulle vilja passa på att tacka för alla engagerade svar. Jag har nu köpt ett par högskaftade kängor och det känns ganska rätt. Mina något veka fotleder kommer nog uppskatta den extra stabiliteten som de lite högre skaften ger. Får hoppas att det inte blir allt för varmt... :)

återigen.. tack för era åsikter!

Re: Tack för alla åsikter och erfarenheter!

begion; sa:
Skulle vilja passa på att tacka för alla engagerade svar. Jag har nu köpt ett par högskaftade kängor och det känns ganska rätt. Mina något veka fotleder kommer nog uppskatta den extra stabiliteten som de lite högre skaften ger. Får hoppas att det inte blir allt för varmt... :)

Med rätt strumpor så brukar det inte vara något problem. Nån tjock ullvariant plus en tunn innerstrumpa även den i bla ull.

Re: Tack för alla åsikter och erfarenheter!

begion; sa:
Mina något veka fotleder kommer nog uppskatta den extra stabiliteten som de lite högre skaften ger. Får hoppas att det inte blir allt för varmt... :)

:) Dina fotleder kanske skulle gilla en långkörartråd om UL-packning oxå?!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips