Högst belägna sjön?

Målsättning...

haremma; sa:
Då kan jag skryta med att ha badat i Sveriges näst högst belägna sjö, om ingen hittar någon ännu högre. Tills vidare får målet vara att även ta ett dopp i Akkasjön.
Nu fick jag plötsligt en ny målsättning med nästa tur, troligen i sommar, i närheten av Akka...
Här ska badas! ;)

Hmmm, räknas en vattenfylld gruva som en väldans lågt belägen sjö??? Hmmmm, Sala.........
:)/Peter

Trollsjön tro jag är sveriges högst belägna sjö. den ligger norr om svart sjön och vill minnas att det är en höjd skillnad på 2 meter.
Fick informationen på dykarna.nu

Trollsjön tro jag är sveriges högst belägna sjö. den ligger norr om svart sjön och vill minnas att det är en höjd skillnad på 2 meter.
Fick informationen på dykarna.nu

Trollsjön/Rissajaure ligger på 815 m ö h. De tre högsta sjöar som diskuterats här ligger alla kring 1500 m ö h. Så Trollsjön är bara halvvägs där :)

Aktuellt

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.