Hjul till hybrid med skivbroms?

Jag har en hybrid (Apollo Team Race) som har skivbromsar med IS infästning och fälgar märkta 622/17.

Nu är jag i behov av ett nytt framhjul och har kollat på Cyclecomponents och lite andra onlinesiter med lyckas inte hitta något hjul med smal fälg och skivbromsinfästning. Förmodligen bara jag som missförstått någonting, men har någon några tips på var man kan hitta detta online, eller vilka hjul som kan tänkas passa?

Normalt sett borde man väl hitta såna hjul under Trekking, men där verkar inte finnas några (på cyclecomponents.se menar jag). Under MTB/Hjul/29" finns lite att välja på.

29 tum mtb-hjul har samma diameter som 28 tum (eller 622 eller 700) landsvägshjul. En mtb-fälg kan ju vara rätt bred... kolla så fälgen passar dina behov.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
har kollat på Cyclecomponents och lite andra onlinesiter med lyckas inte hitta något hjul med smal fälg och skivbromsinfästning.
Har du kollat hos http://www.poison-bikes.de
och för dig då på
http://www.poison-bikes.de/frame.php?MakeLang=deutsch&MakeLangID=1&prodid=15trekkvrdisc

Enl min erfarenhet är deras hjul inte bara billiga, delarna är bra och inte minst viktigt hjulen är välbyggda.
Jag köpte hjul till min pendlarcykel i vintras från dem, Mavic-fälgar, DT Comp-ekrar och Shimano-nav för 117 Euro. Hjulen var raka, runda och ekrarna var hårt (>1000N) och jämnt spända.

Underbart. Tack för tipset Håkan. Sidan på poison-bikes tycktes ju vara precis vad jag letade efter. Förstod tyvärr inte så mycket av tyskan, men jag tror att jag lyckats beställa ett hjul... hoppas bara det kommer monterat, annars står jag nog inför vissa problem. ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips