Hjälp, vilken Tahe Fit?

Hej!

Vore tacksam för lite hjälp. Jag står i valet och kvalet mellan Tahe Fit 147 och Tahe Fit 158. Tror egentligen mer på 158:an, men den måste jag isf vänta några veckor på, medan jag skulle kunna köpa 147an idag... Vi ska ut och paddla i helgen så jag skulle gärna vilja ha den då och inte behöva hyra först när jag ändå vill köpa. Så, är det så stor skillnad på dem egentligen? Jag har såklart läst på om specifikationerna för båda, men känslan? Är det värt att vänta på 158an eller kan det funka lika så bra med 147an? Jag är rätt ny på paddling. Tacksam för snabbt svar! :)

Det spelar ingen roll vilken du tar, du kommer med stor sannolikhet köpa din nästa kajak inom ett år.
158:an är antagligen lite snabbare, men det är inget du har större nytta av som nybörjare.
Man lär sig väldigt snabbt i början och växer ur dessa newbee kayaker väldigt fort.

Jag är just nu där, köpte förra år en Tahe Lifestyle 420, paddlad en hel del sedan dess och sedan jag har testad lite andra kajaker så är jag rätt sugen att byta upp mig. Med facit i hand skulle jag har köpt en Tahe Reval Midi från början.

Min Lifestyle 420 är till salu, finns söder om Göteborg.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för svar! Jag kunde inte hålla mig utan köpte 147:an igår... Synd jag såg ditt inlägg lite sent DDeninger, vad hade du tänkt dig för den...?
//Emma

Grattis till din nya kajak.

8000 komplett med en riktig bra paddel och kapell.
Nypris Juni 2014 var ca. 11000 hos Kanotcentrum i Göteborg.

Tack, ska skicka vidare infon till en kompis som också är på gång att köpa.

Ha det!

/Emma

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips