Hjälp, vad skall jag skriva?

Halloj Jörgen,

det ska nog inte vara sà svârt att finna en korrekt benámning pà dylika ting.

Det jag dock rekomenderar är att du funderar pà varför folk reagerar negativt pâ valet av viss benámningar och vissa metoder att skriva om UL.

Om detta är klart sà ska nog resten gà av sig självt.

Jag kan bli en bättre människar inom nästan hur många områden som helst och tro inte att jag inte försöker värdera synpunkter jag får. Men så länge så många reagerar så positivt som de gjort efter min bok och vårt arbete med www.fjaderlatt.se så känns det ändå som om jag måste ha gjort någonting rätt :)

Jörgen
 
Gode Jörgen,

du bad om âsikter, och folk leverar.

Jag har inte nàgonstans pâstâtt att din bok var dàlig eller att du gör ett dâligt jobb. Dock kommer det upp till ytan att en del reagerar pà det sätt som du skriver om "de andra", vilket áven jag anser vara nâgot som du borde ta funderare pâ hur det kunde ändras för att pâ sà vis ge ditt budskap en mer allmánpositiv prägel och ett mer allmánintressant perspektiv.

Som brasklapp vill jag àterigen nämna att jag ej läst boken, enbart dina inlägg pà Utsidan, ett manus till boken om just vandringskángor, samt de kommentarer jag läser och tolkar i denna trâd.
 
Tack Malindo, jag har svårt uttrycka mig så att folk förstår mig ibland, men precis så menar jag!

Jörgen får såklart skriva precis vad/som han vill, men önskar han för synpunkter så får man ju lämna synpunkter. Säger inte att jag har rätt, men rätt till en åsikt!

Jag tyckte det var intresant att se att du regareade exakt pâ samma vis som jag inför ordet TexMex. Jag tvekade in i det längsta att skriva om detta här, men tyckte att det trots allt ligger även i Jörgens intresse hur folk kan reagera pà ordval och beskrivningar av fr.a de "icke-frälsta". Vad han sedan gör med denna information är naturligtvis upp till honom.

Jag utesluter ej heller möjligheten att du och jag är de tvenne undantag som bekráftar regeln att TexMex är ett alldeles ypperligt ord för att benämna kángor och plagg med membran när man vánder sig till en lásekrets som ska informeras om fördelarna med att vandra fjáderlätt..
 
MexTex!!!!! Det funkar!

Vet inte var jag hört, läst eller fått det ifrån men jag har sedan början av 90 talet sagt texmex om alla plagg med tex "Finetex" , "Gortex" mfl. Det var enklast då det bara exploderade av XXXTex matrial.

Tycker gott Fjäderfjatt skall fortsätta med benämningen Mextex

Tips. sy själv avdelning kanske vore något.
 
Gode Jörgen,

du bad om âsikter, och folk leverar.

Jag har inte nàgonstans pâstâtt att din bok var dàlig eller att du gör ett dâligt jobb. Dock kommer det upp till ytan att en del reagerar pà det sätt som du skriver om "de andra", vilket áven jag anser vara nâgot som du borde ta funderare pâ hur det kunde ändras för att pâ sà vis ge ditt budskap en mer allmánpositiv prägel och ett mer allmánintressant perspektiv.

Som brasklapp vill jag àterigen nämna att jag ej läst boken, enbart dina inlägg pà Utsidan, ett manus till boken om just vandringskángor, samt de kommentarer jag läser och tolkar i denna trâd.

Bäste Malindo,
Jag tror att vi har ett kommunikationsproblem som leder till att vi hela tiden pratar förbi varandra. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra åt det, det blir liksom bara fel. För mig är det självklart att eftersom det faktiskt var jag som bad om synpunkter så är jag tacksam för all input jag får, positiv som negativ. Jag skrev också att jag värderar och försöker bedöma alla synpunkter som kommer fram. Vilket jag gör.

Det var förmodligen dumt av mig att lyfta fram att jag i huvudsak fått mest positiv feedback på det "fjäderlätta". Jag skall försöka undvika att kommentera olika inlägg fortsättningsvis. Och, snälla, tolka nu inte detta som att jag blivit sur, ledsen eller känner mig anklagad eller att min bok är angripen eller något sådant. Det är bara ett konstaterande att kommentarer stör flödet av idéer och synpunkter och tenderar att föra bort diskussionen från ämnet.

Låt mig avslutningsvis säga att jag är mycket nöjd med de tips jag hittills fått i den här tråden.

Jörgen
 
Jag utesluter ej heller möjligheten att du och jag är de tvenne undantag som bekráftar regeln att TexMex är ett alldeles ypperligt ord för att benämna kángor och plagg med membran när man vánder sig till en lásekrets som ska informeras om fördelarna med att vandra fjáderlätt..

Jag har ju redan fått skämmas för att jag till och med kom ihåg fel, det står ju såklart inte "texmex" utan "mextex". Så vi är kanske bara 2... det är OK för mig!

Däremot, jag tycker att innehållet i boken låter jätteintressant och det fanns ju många bra synpunkter/önskningar på olika områden att skriva om i denna tråd, så det är väl bara att köra på!
Vad händer om jag kapar vikt på xxx (t ex risker/möjligheter, avkall/bekvämlighet), vilket xxx ska jag välja att lägga vikt på (om jag kan välja), vad ska jag börja att byta ut i en befintlig utrustning (om jag ska skaffa nytt men inte vill/kan köpa allt på en gång), erfarenheter från er som verkligen kört UL i skarpt läge (t ex hur är det att tarpa i regn och blåst), ... finns ju massor av intressanta uppslag!

Jörgen: det är ju hursomhelst väldigt strongt att våga berätta om vad du ska göra, innan du gör det, i ett forum för diverse messerbessertexmexare! ;) Heja!
 
Jörgen Fjaderlatt.se;391740 sa:
Bäste Malindo,
Jag tror att vi har ett kommunikationsproblem som leder till att vi hela tiden pratar förbi varandra.

För tusan Jörgen, nu lâter det som om vi vore gifta! ;)

Jag tror inte vi har ett komunikationsproblem, dock kanske olika âsikter om hur man bör föra fram ett budskap, och eventuellt ang. vilka signaler och tolkningar vissa ordval och utryck kan vâlla. I en sâdan situation är det naturligtvis ingen som har 100% rätt eller fel.

Lycka till med den nya boken. / mats
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mikael.johansson Hjälp med att banta packlistan Lättpackning 56
Keep_walking Hjälp med lätta kängor/skor Lättpackning 14
jollyrottisch Hjälp! Mina 3 väger 9129 Lättpackning 21
Jumjumjum Hjälp med ryggsäck Lättpackning 8
Keep_walking Hjälp med val av tält Lättpackning 29
BeatriceK Hjälp mig hitta en lätt lösning för att bära med kameran Lättpackning 44
Sleman Hjälp med semibudget 343. Lättpackning 7
tomiso Manta storlek, behöver hjälp Lättpackning 6
tanto Hjälp med 3 för 3 Lättpackning 31
vandrarenemil Behöver hjälp med att banta utrrustningen!! Lättpackning 44
torger Hjälp i blöta-fötter-djungeln Lättpackning 1
Picea Snabb hjälp med trangiakök? Lättpackning 38
PetNor HJÄLP!! Jag har för lite i min ryggsäck ! Lättpackning 15
Ylvan Hjälp mig packa lättare Lättpackning 15
seobserver Exceldokument som hjälp eller själp? Lättpackning 5
Vättlefjäll Hjälp med lätta men stora säckar. Lättpackning 28
andy69 Goda dyra sovsäcksråd...Hjälp! Lättpackning 28
fridaeus Jag vill, men vet inte om jag vågar Lättpackning 11
Jones Var kan jag köpa min polska sovsäck? Lättpackning 8
Osterberg Vad tjänar jag på att byta liggunderlag? Lättpackning 36
Tranan Jag fattar inte!! Lättpackning 53
Tranan Nu kommer jag inte längre - ännu en packlista Lättpackning 11
Fjälla Lätt ryggsäck - vilken ska jag välja? Lättpackning 21

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.