Hjälp med val av skor...

Hej

Ska snart resa till syd och mellan amerika, och undrar om det är någon som har några tips om skor som skulle passa. Ska resa runt med ryggsäck men det kommer nog inte bli någon tuffare vandring. Har ett par Meindel kängor. Men dom känns stora och varma. Funderar på att ta mina Garmont Nagevi. Men vet inte hur dom är att gå med, någon som har varit ute och bärt rygga och användt sig av sånna skor?

Någon som har varit där och kan ge mig några tips på saker man bör tänka på?

MVH Andreas

Boråsskor..

Vi satt vi en eld för ett tag sedan, jag och nåra vänner. Vi diskuterade häftig tuff utrustning, En av vännerna hade gått Inkaleden, och naturligtvis ville vi veta vilka kängor han använt. Då sa han att han änvänt skorna han hade på sig nu, och när vi skulle kolla in märket (de liknade Garmontskor eller nått) så stod det "boråsskor". där tog diskussionen om häftig utrustning slut. (han var nöjd med skorna, som var en billig blandning av arbetskor och terränggympadojjer.)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips