Hjälp med regnjacka - nybörjare

Hej!

Jag är på jakt efter en bra men helst inte så dyr regnjacka.
Hade tänkt använda den över min Splitfire softshell från Tierra.
Är ganska smal så passform är viktigt (vill ju inte att folk ska missta mig för ett tält =P).

Jag såg häromdan att Addnature har rea på sina regnkläder veckan ut.

Är det någon som vet nägot om denna jacka?
Millet Sudra Jacket

Det är ungefär den prisklassen jag är ute efter... alltså lite över en tusenlapp (Är trots alt student).
Jag kan inte så mycket om sånt här så jag är jättetacksam för hjälp
Det vore jätesnällt om jag kunde få hjälp innan dom slutar sin rea.

/Alexander

Vad skall du ha den till. TIll från skolan, fjällvandring, löpning...

Olika aktiviteter ställer ju olika krav på slitstyrka, andningsförmåga och vikt mm.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Om vi börjar med täckförmågan

Så är den omfrågade jackan medelkort. Det finns en mening i varför de som lever nära naturen har valt långa jackplagg, sen må det vara vindjackor, koltar eller regnjackor.
Oavsett om du väljer holkar, regnbyxor så bör det aldrig bli någon glipa på ryggsidan, med holkar som ventilerar bäst, måste jackan vara lång i ryggdelen och gå väl över baken annars fungerar det inte....
Min 50.öring.
//J

Jag har nog huvudsakligen tänkt ha den till skogsvandringar, hajker, paddling och övernattningar... men den lär nog åka på vid regn i stadsmiljö occkså(du funkar ju det mesta visserligen) och förhoppningsvis någon fjällvandring.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips