Hjälp med nya Mjölner 75??

har nu inskaffat mig en Mjölner 75 på öppet köp? min fråga är nu till er som redan har en och hunnit prova den ordentligt. Hur verkar den? stryktålig?...när jag lyfter i den verkar den i mitt tycke vara lite "klen" i ramkonstruktionen(kan vara lätt att böja) + infästningar från ram till säck?. Känner att man måste vara "rädd" om den. Jag kanske bara inbillar mig?...någon som har nån erfarenhet av detta?

tacksam för svar.

Mjölner 75

Jag är super nöjd med min Mjölner 75 och har inte upplevt något negativt med den. Säcken har varit tungt lastad och jag har inte haft några problem med"klenhet". Mjölnern är använd 16 dagar under aug-sep och säcken levererar verkligen vad den lovar. Uppvisar inga skador eller förslitningar. Den, än så länge, bästa och bekvämaste säcken jag använt. Rekomenderas!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Jag äger visserligen ingen mjölner själv (fast jag gärna skulle) men jag har fått höra av mina vänner som har att det största problemet med mjölnern är att hitta rätt inställningar och lära sig hur man ska använda den optimalt (packa rätt etc.). Annars har jag bara hört bra saker om Mjölnern - av de två personer jag känner som äger dem iaf.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips