Nya Mjölner

Är det ngn som har erfarenhet av "nya" klättermusen
Mjölner, dvs mjölner med nytt höftbälte och nytt tyg?
Funkar bärsystemet bra? Går det att ha en säck
utan fickor? rullöppning? osv...
Tacksam för svar. Jonas F.
PS: varför updaterar inte klättermusen sin sida?
 
Några förstaintryck...

Hej,


jag har gått två mil med det nya höftbältet utan kuddar och är mycket nöjd. Bältet avlastar runt hela höftpartiet och inte bara på de stackars höftkammarna. Inga tendeser till stasning (22 kg). Det nya höftbältet gör enligt min mening säcken högintressant.


Tyget är klart smidigare än det tidigare använda. Jag är förtjust i den nedre rullen men däremot mer neutral till rullöppning istället för lock.


Den viktigaste invändningen mot Mjölnern är att säcken måste packas i det nedre facket för att bärsystemet skall fungera (beroende på bärokets fästrem). Vansinnig design.


En mer utförlig rescension kommer i rescensionsbanken inom de närmaste veckorna...


M v H,


Johan
 
Fästa bäroket

Jo, nog är det en vansinnig design alltid... Jag har fäst mitt bärok med en slinga av tunt repsnöre som sitter i två remöglor nederst på oket, och i två remöglor lite längre ner på säcken (de öglorna där de platta spännena sitter). Den ursprungliga fästremmen på sidan har jag helt lös. Detta fungerar betydligt bättre än originallösningen, och än så länge har remöglorna hållit trots mycket tung packning.


En nackdel är ju förstås att man inte kan ändra rygglängden så lätt, men hur ofta behöver man göra det?


MVH


Peter Ask
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.