Hjälp med nya Mjölner 75??

har nu inskaffat mig en Mjölner 75 på öppet köp? min fråga är nu till er som redan har en och hunnit prova den ordentligt. Hur verkar den? stryktålig?...när jag lyfter i den verkar den i mitt tycke vara lite "klen" i ramkonstruktionen(kan vara lätt att böja) + infästningar från ram till säck?. Känner att man måste vara "rädd" om den. Jag kanske bara inbillar mig?...någon som har nån erfarenhet av detta?

tacksam för svar.

Mjölner 75

Jag är super nöjd med min Mjölner 75 och har inte upplevt något negativt med den. Säcken har varit tungt lastad och jag har inte haft några problem med"klenhet". Mjölnern är använd 16 dagar under aug-sep och säcken levererar verkligen vad den lovar. Uppvisar inga skador eller förslitningar. Den, än så länge, bästa och bekvämaste säcken jag använt. Rekomenderas!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag äger visserligen ingen mjölner själv (fast jag gärna skulle) men jag har fått höra av mina vänner som har att det största problemet med mjölnern är att hitta rätt inställningar och lära sig hur man ska använda den optimalt (packa rätt etc.). Annars har jag bara hört bra saker om Mjölnern - av de två personer jag känner som äger dem iaf.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips