Hjälp med kängor

Kängor

Men en av de fina grejorna med den Meindlmodell jag talar om är att den inte - som äldre typer av kängor - behöver "gås in". Det enda som behövs är att efter fem minuter dra åt remmarna lite hårdare - för innanmätet på kängorna formar sig efter dina fötter. Sedan är det förstås alltid bra att vara van vid sina kängor. Och kom ihåg att ta med dig ordentligt med Compeed, den stora modellen för hälar (som jag även använder där bak när jag cykeltränar!). Och med vandringsstavar avlastar du såväl knän som fötter enormt, och kan vara lite mer vågad över stenfälten.

Tack för all hjälp. Tillslut blev det ett par Lundhags mid. De satt som gjutna på foten och har nu provat dem vid ett par tillfällen ute i mark och jättenöjd. Inget skavsår, inget annat heller, de bara är där och jag kan traska på. Har ibland haft med en stav som jag plockat i naturen och det har funkat bra, har dock inte haft med mina stavar än. H Promman

Hej. Lånar tråden lite. Ursäkta för det.
Jag har problem med kängor/skor med hög klack. Dels för att jag är redigt lång men framför allt för att de ger mig värk i ryggen. Det är stört på omöjligt att finna breda skor/känngor med låg klack.
Det skall sägas att jag inte förstår vitsen med dessa. Ifall jag kommer ihåg rätt så kom klacken i slutet av 1590 talet för att ryttarna inte skulle glida igenom stigbyglarna med sina skor, då som nu blir alltid militärens persedlar mode.
Ifall kroppen skulle gynnas av dessa så hade vi redan sådana på foten. I alla fall om man lutar sig emot evolutionsteorin. Men det är en annan historia ;)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej. Lånar tråden lite. Ursäkta för det.
Jag har problem med kängor/skor med hög klack. Dels för att jag är redigt lång men framför allt för att de ger mig värk i ryggen. Det är stört på omöjligt att finna breda skor/känngor med låg klack.
Det skall sägas att jag inte förstår vitsen med dessa. Ifall jag kommer ihåg rätt så kom klacken i slutet av 1590 talet för att ryttarna inte skulle glida igenom stigbyglarna med sina skor, då som nu blir alltid militärens persedlar mode.
Ifall kroppen skulle gynnas av dessa så hade vi redan sådana på foten. I alla fall om man lutar sig emot evolutionsteorin. Men det är en annan historia ;)

Titta på Salomon Quest D2 gtx
Dessa har jag vandrat i och som nybörjare som jag är har jag inte fått ont i fötterna eller några skavsår.
Dom är breda och har bra platts för tårna och sulan som följer med funkar ricktigt bra.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    39 KB · Visningar: 338

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips