Hjälp! jag fryser om näsan

Zebulon

Kolla in gamla Zebbans näsa i något Macahan avsnitt,
han har nog sovit ute i kylan ett ex antal kalla nätter.
Med andra ord försök härda dig (vänja dig att frysa)
det är inte så svårt som det kan låta.

TIPS!!! Förvaret har en Mask av fårskinn som används vid flygspaning från fordon under färd, den använde jag vid något tillfälle då vi sov under bar himmel på vintern.Den är öppen för ögon & näsa samt har resår som håller på plats, kolla på http://www.bbfab.se eller på andra överskottsfirmor

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kall näsa

Hej

Jag såg ditt inlägg först nu av en slump. Jag har i flera år gjort en ansiktsmask av fleece med ett mungaller(andningsgaller) i distans-mesh. Det går upp över näsan och ner förbi hakan. Det kan användas på ett atal olika sätt-som ansiktsmask, mössa,pannband med nackskydd eller som scarf i halsen. Just nu väntar jag en leverans i november.
Hör av dig om du vill se en bild så kan jag skicka den med mail.

MVH

Terje Cambrand
home@a-one.se

Re: Kall näsa

kajakajak; sa:
Hör av dig om du vill se en bild så kan jag skicka den med mail.

Terje Cambrand
home@a-one.se

Hej Terje!
Kan du inte lägga in bilden här så att vi också kan få se? Jag fattar inte riktigt hur den ser ut men det verkar ju vara en intressant pryl :)

Lägga in bild = [ url ]url:en[ /url ]

Alternativ?

Näsan blir kall när du andas genom den. Jag använder ofta en värmeväxlare, LungPlus, vintertid och slipper kall näsa (och kinder). Fast om det funkar att sova med den och när man sover ute vet jag inte. Jag har bara provat den någon gång då jag varit täppt i näsan, för att inte torka i hop alldeles i munnen. Lycka atill med alla tips!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips