Hitta egna leder

Hej Alla!

Har börjat tröttna på att bara vandra utstackade leder så jag har börjat fundera på att leta efter egna leder, både korta för dagen och längre turer. Har någon här något bra tips hur man ska leta mest effektivt?

Man kan juh alltid sitta på google satelites och leta men det känns lite tidsödande.

Tips någon??

Orienteringskartor över området kan kanske vara till hjälp. Där har du ju med alla småstigar, och så är det bara att ge sig ut och se var man hamnar.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bra förslag

Går säkert att använda bilkartor eller sjökort om man vill vara nära vatten. Är det någon i Karlstadsregionen som har lite tips att dela med sig av?

Hos Lantmäteriet så kan man ju i alla fall sitta med Terrängkartan och leta sig fram, det torde fungera aningen bättre än Google Maps eller satellitbilder i alla fall.

http://kso.lantmateriet.se/kartsok/kos/index.html

Fast jag vet inte om man enkelt kan få fram där vilka kartblad man behöver köpa när man ska ge sig ut...

Men jag vet inte om jag missförstått problemet?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips