Okej...
Har du barn?
Valde ganska tidigt att inte ha så: -Nej.
Okej...
Har du barn?
Du hittar säkert en partner som passar dig.... (Eller så får du bo själv). Jag har hittat en som passar mig.Så man kan inte ha vänner av motsatta könet? Vad är det för värld vi lever i. Hade hellre bott själv.
Nej, jag är helt allvarlig. Om frilufsandet är viktigare är det ju bara att dra eller att se till att inte få barn. En förälder som bara drömmer sig bort från sina barn är ju inte heller värd så mycket.
Ja, kan inte säga annat än att jag håller med dig LF. Jag brukar säga att jag har tid.Mycket tid. De som säger att de inte har tid har nog valt att fylla den med något som de egentligenn inte vill göra, för de har också egentligen tid över.
Vaf*n, så iskall kan du ju inte vara att du anser att alla föräldrar som någon gång tycker att barnen är en riktig pina bara ska dra och lämna dem till vargarna? Det tycker i alla fall jag är rätt oansvarigt. De flesta jag känner tycker väldigt bra om sina barn större delen av tiden.
Men då prioriterar du ju bort friluftslivet. Jag har levt friluftsliv och varit ensam. Visst har jag letat partnerskap men det har inte varit viktigare än mitt liv. Du är inte i naturen för att du prioriterar att ha en partner. Alltså vill du inte vara i naturen. Du vill ha en partner istället.
Newsflash: tjejer kan faktiskt gilla att vara ute också. Sambon är väldigt friluftsintresserad och har en fågelhund så vi delar helt intresset för friluftsliv. 1 + 1 = 3. Kan inte bli så mycket bättre. Vi är ute massor och var nära att flytta norrut i somras men det får bli senare. Just nu så jobbar jag dock långt bort och hon nära hemmet. Du ser saker lite för svart och vitt. Varför letar du inte efter en tjej som gillar friluftsliv? Alla bruttor är faktiskt inte s.k.drinkluder som bara shoppar hela dagarna.
Vem har sagt att jag är singel? Ok missuppfattade din livssituation men mitt budskap är nog ganska tydligt. Lev som du vill och inte som du tror att du måste.
Sen blir det en hel tid utomhus med barn hur som helst, den mesta tiden är dock hittills i eller omkring sandlådor. Med lite fantasi kan man ju befinna sig i öknen...
Jag tror det är överlag fler män som är intresserad av friluftsliv. Och jag är övertygad om att det säkert går ganska lätt att hitta manliga friluftsvänner att frilufsa med. Själv skulle jag dock inte göra det, utav den enkla anledningen att jag inte skulle gilla om min man gjorde motsvarande..... Om det inte var en gruppaktivitet, förstås. Det är inte lika känsligt....
Turligt nog så är jag fullt bekväm med att hitta på saker på egen hand. Det är klart att jag skulle säkert vara ute ännu mer om min man även var intresserad, men är det något jag verkligen vill göra så gör jag det. Själv om så krävs! Fast ofta har jag hund med mig som sällskap.