Hillebergs stänger

Skulle köpa ett Staika och funderade länge och väl
jag hade 2000-års katalog, där står på var och varannan sida om de fina Easton-stängerna. Det är väl också logiskt att en så viktig del i fjälltält omnämns. När jag sedan fick 2001-års katalog tänkte jag inte så mycket på att inget nämndes om stänger
Först när jag beställde mitt Staika blev jag uppmärksammad på att de inte längre hade Easton. Jag vägrade köpa om jag inte fick Easton, och se då kunde jag få Easton. Jag anser att Hilleberg tyvärr nu börjar spara och försöker leva på sitt goda namn. Vad de inte förstår är att ett gott namn tar väldigt lång tid att bygga upp, men att det går väldigt snabbt att förstöra sitt rykte. Vid telefonsamtal efteråt med Hilleberg angav de som skäl till bytet bl.a. att dollarkursen gjort det för dyrt med Easton! Det vore väl iallafall mer ärligt att låta folk välja, om de vill ha Featherlite eller Easton och då betala extra, bättre än att "försöka mörka"!
 
Dac och Easton

Dac-stängerna är segare och starkare än Eastonstängerna vid samma vikt. Starkare stång möjliggör lägre vikt med samma hållbarhet som easton. Om det dessutom är billigare än easton, då är det inte svårt att förstå att Marmot, Hilleberg, Sierra Designs, Moss m fl använder Dac. Även TNF börjar införa Dac i sina tält.

/J
 
Dessutom är det en satans skillnad mellan att föra in Easton och DAC stängerna. DAC stängerna fastnar och tar i vilket Eastonstängerna aldrig gör. Att de fastnar kan man kanske leva med frågan är om det som stängerna fastnar i kan leva med det. Jag ser en stor risk i att sömmar mm kommer ta stryk av de nya stängerna.

Kolla http://www.alcasoft.com/ta-enterprise, räkna lite och du inser snabbt att Hillberg mycket pengar på sina reservdelar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lacka64 Äldre modellen av Hillebergs tält Niak? Bo och sova 4
jpalmert Låg brottgräns på hillebergs staglina? Bo och sova 5
joask202 Hur ömtåligt är Hillebergs Enan? Bo och sova 9
The Crow Hillebergs kupoltält Bo och sova 20
Perplex Erfarenheter Hillebergs kundservice? Bo och sova 2
greenfish Hillebergs y-peg precis köpt, funderingar Bo och sova 14
Onesport Hillebergs bruna...förlåt "sand" Bo och sova 24
85662 Effekter av Hillebergs sandfärg? Bo och sova 0
jotho Hur rymlig är absiden i Hillebergs Akto? Bo och sova 3
Urwaldjaeger Hillebergs Nammatj GT vs Fjällräven Akka Endurance Bo och sova 11
Foehammer117 Hillebergs kerlon Bo och sova 11
camoscio hillebergs tältpinnar Bo och sova 12
Freddekillen Samköp av Hillebergs-tält från USA Bo och sova 30
Karolina P Hillebergs Niak Bo och sova 34
brigas Ventilation Hillebergs Akto jfrt Nallo? Bo och sova 4
estetdrägg Helsports fjellduk VS Hillebergs bivanorak? Bo och sova 13
johanniska Hillebergs Tarp Bo och sova 47
alven Hillebergs modeller 2006 Bo och sova 10
estetdrägg Hillebergs nya combitält? (Muddus & Stalon C) Bo och sova 36
igun Nya Hillebergs Bo och sova 7
Erik1971 Hillebergs tältstänger Bo och sova 13
Hillebergs, vart?? Bo och sova 1
ludwigjoakim Förlorat tältpinnar(stänger)... Bo och sova 6
tbergman Vikt stänger och duk - Keron 4GT Bo och sova 1
spajk Stänger till tarp?? Bo och sova 3
lusth Böjda stänger till HB? Bo och sova 2
Lt.Karlsson Stänger till Hilleberg Staika Bo och sova 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.